لی ککیانگ، نخست‌وزیر چین می‌گوید تلاش‌ها برای کنترل شیوع ویروس در شهر ووهان در مرکز این کشور را هدایت خواهد کرد و وعده داد فرستادن کمک به این منطقه را داد.

Li Keqiang

به گزارش همشهری آنلاین یه نقل از رویترز این سخنان نخست‌وزیر چین در هنگامی بیان می‌شود که مقامات ایالت هوبئی که شهر ووهان در آن قرار دارد، با این انتقاد مردم روبرو هستند که به موقع به شیوع بیماری پاسخ نداده‌اند.

در همین حال، سهام در بازارهای جهانی به علت نگرانی درباره تاثیر اقتصادی کوروناویروس بر چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، محدودیت‌های مسافری اعمال شده در این کشور و تمدید مدت تعطیلات سال نوی قمری به کمترین مقدار در دو هفته اخیر رسیده است.

در حالیکه شمار تلفات ناشی از کوروناویروس جدید به ۸۱ نفر و شمار افراد دچار عفونت به بالای ۲۷۰۰ نفر رسیده است، لی که یک لباس آبی محافظ پوشیده و ماسک زده بود، در شهر ووهان مرکز ایالت هوبئی، کانون شیوع اخیر از کارکنان پزشکی تشکر کرد و از آنها خواست به فکر محافظت خودشان باشند.

لی گفت که دستور رساندن ملزومات پزشکی و تضمین تامین اقلام مورد نیاز مردم و ثابت ماندن قیمت‌ها را داده است. او همچنین گفت ۲۵۰۰ پرسنل پزشکی بیشتر در طول دو روز آینده به ووهان وارد می‌شوند.

لی، ارشدترین مقام چینی است که از هنگام شروع شیوع کوورناویروس جدید از شهر ووهان دیدار کرده است. او به بازرسی اقدامات برای مهار همه‌گیری در این شهر پرداخت و از محل ساخت بیمارستان جدید در این شهر که قرار است در طول ۱۰ روز ساخته شود، دیدار کرد.

رسانه‌های اجتماعی چین که به شدت سانسور می‌شوند، مقامات محلی با موج فزاینده خشم عمومی درباره شیوه عملشان در مقابله با ویروس روبرو شده‌اند.

ژو شیانوانگ، شهردار ووهان در مورد نادری از انتقاد از خود در میان مقامات چین به  تلویزیون دولتی کشور گفت مدیریت بحران در شهر «آنقدرها خوب نبوده است» و می‌خواهد استعفا دهد.

شهر ووهان مرکز ایالت هوبئی با ۱۱ میلیون نفر جمعیت تقریبا در تعطیلی کامل است و اغلب شهرهای دیگر ایالت هوبئی نیز که محل زندگی حدود ۶۰ میلیون نفر هستند، درجاتی از منع مسافرت را به اجرا در آورده‌اند.

  • رئیس سازمان جهانی بهداشت به چین وارد می‌شود

کوروناویروس جدید در ماه دسامبر گذشته از یک بازار فراورده‌های دریایی در ووهان منشا گرفت که به طور غیر قانونی حیوانات وحشی هم در آن فروخته می‌شد. هنوز دقیقا معلوم نیست که میزان مرگبار بودن این ویروس چقدر است و تا چه حدی به راحتی از انسانی به انسان دیگر منتقل می‌شود.

ما شیاوئی، رئیس کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه گفت دوره کمون یا پنهانی این ویروس (دوره‌ای که فرد حامل ویروس است، اما علامتی ندارد) از یک تا ۱۴ روز متفاوت است و بر خلاف کوروناویروس عامل سارز، کوروناویروس در این دوره پنهانی به دیگران سرایت می‌کند. این ویژگی کنترل همه‌گیری ویروس را مشکل می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت تخمین زده است که دوره پنهانی ویروس بین دو تا ۱۰ روز باشد.

از طرف دیگر تئودور آدهانوم قبریسئوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت وارد چین شد تا با مقامات این کشور که در حال مبارزه با شیوع کوروناویروس جدید هستند، دیدار کند.

کد خبر 480915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha