زمین وسیع و بایر چند هکتاری محله حسین آباد دولاب مدتی است در تصرف گروهی از فعالان صنف گل فروش ها قرار گرفته و آنها به شکل غیرقانونی و بدون داشتن مجوز اقدام به برپایی غرفه های عرضه گل کرده و در پوشش این کار، مواد مخدر هم جا به جا می کنند.

بازار گل محلاتی

همشهری آنلاین/ مژگان مهرابی: خیابان شهید گلشناس، بعد از تقاطع خیابان کوثر، تا انتهای آن که مرز منطقه به حساب می آید، راسته بازار گل فروش ها شده است. این قطعه زمین وسیع در واقع بقایای اراضی وثوق الدوله بوده که حالا وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان آپارتمان سازی مالکان آن هستند. «قاسمی» دبیر شورایاری محله حسین آباد دولاب، درباره این راسته بازار نوپا می گوید: «این راسته بازار روبروی بازار گل شهید محلاتی است. زمین های بایر و بدون استفاده ای بوده که حالا توسط جمعی از صنف گل فروش ها تصرف شده است. در ابتدا تعداد انگشت شماری از آن ها در این جا حضور داشتند که فقط گلدان یا کیسه کود و خاک برگ می فروختند. حالا تعدادشان روز به روز زیادتر شده، در حدود ۲ هکتار از اراضی این جا را قرق خود کرده اند.» در پیاده راه خیابان شهید گلشناس نمی توان به راحتی تردد کرد. تعداد غرفه ها زیاد است و انتهای آن ها تا چشم کار می کند گلدان های بزرگ و کوچک از گل های باغچه ای و آپارتمانی تا نهال پرتقال و بذر و کود به نظم چیده شده است.  
 

غرفه های مشمایی

غرفه ها با چارچوب های چوبی پوشیده شده و سقف شان مشمایی است. «کمیل خانجانی» از اهالی خیابان کوثر، با اشاره به این که بازار گل نوپای این جا روبروی کمپ اعتیاد است و همین دردسرهای زیادی را برای اهالی ایجاد کرده است، یادآوری می کند:«گلفروش ها ابتدای کار با ایجاد یکی ۲ غرفه شروع کردند و حالا تعداد آن ها بیش از ۱۰۰ غرفه شده است. در کنار این بازار زمین کشاورزی است. اگر این زمین وجود نداشت مطمئن باشید گل فروش ها تا انتهای خیابان گلشناس پیش می رفتند. » خانجانی معتقد است هنگام غروب، معتادان برای تهیه مواد مخدر به این جا می آیند. او می گوید: «مشکل محله حسین آباد دولاب زمین های بدون استفاده آن هاست که مکانی برای جولان دادن معتادان و کارتن خواب ها شده است. برخی از گل فروش های این جا در کنار فروش گل، لابه لای گل ها مواد مخدر هم عرضه می کنند. به بیان دیگر، با تاریک شدن هوا در حیطه دیگری فعالیت می کنند. »

چه کسی نظارت می کند؟

دبیر شورایاری محله حسین آباد دولاب، گفته خانجانی را تایید می کند. قاسمی می گوید: «متاسفانه این اتفاق تلخ در این جا رخ می دهد بی آن که مسئولی به آن رسیدگی کند. مشخص نیست آن ها با چه مجوزی در این جا کار می کنند. » بازار گل نوپای محله حسین آباد دولاب، راسته بازار عجیبی است. کسبه آن به هر غریبه ای که قصدش خرید گل نباشد و در پیاده راه تردد کند، مشکوک می شوند و با غیض نگاهش می کنند. سراغ یکی از غرفه دارها می روم می گویم:«گل های زیبایی دارید. اگر اشکالی ندارد، تعدادی عکس از آن ها بگیرم. » مرد فروشنده متذکر می شود که اجازه این کار را ندارم. البته او تنها کسی نیست که مانع عکاسی می شود. «امید پناهی» از دیگر اهالی محله می گوید: «کسبه این جا از سوال و جواب شدن واهمه دارند. بیشتر به مافیایی می مانند که نامحسوس حضور یک غریبه مشکوک را به هم اطلاع رسانی می کنند. هیچگونه اطلاعاتی درباره کسب و کارشان هم به من نمی دهند. چرا که غیرقانونی زمین های وزارت شهرسازی و مسکن را تصرف کرده اند.»

وزارت مسکن و شهرسازی رسیدگی کند، لطفا!

تخلفات مختلف و عرضه مواد مخدر معضل امروز محله حسین آباد دولاب است که از سوی مدیران شهری تکذیب نمی شود. اما معتقدند این قطعه زمین در ملکیت وزارت مسکن و شهرسازی است و باید خود این نهاد در رفع آن مداخله کند. حتی این موضوع را هم تاکید کردند که رسیدگی به جرائم در حیطه وظایف نیروی انتظامی است.

کد خبر 480859

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha