مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: نرخ طلاق در نیمه نخست امسال ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش‌ یافته است.

طلاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا جواهریان افزود: آموزش و مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در دستور کار استان قرار داشته و اجرایی شده است که نتیجه آن کاهش مطلوبی از جمله کاهش طلاق در پی داشته است.

این مسئول ادامه داد: اقدامات موثر برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با تلاش مسئولان استان قم انجما شده است و راه‌اندازی نخستین مرکز نگهداری و درمان اعتیاد زنان که به‌صورت ویژه به این معضل می‌پردازد از جمله این اقدامات است. دستگاه‌های اداری مرتبط، نهادهای انتظامی و قضایی تلاش‌های موثر و گسترده‌ای برای درمان، بهبود وضعیت و سامان دادن به این قشر به‌عمل‌ آورده‌اند.

وی با استناد به آمار دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم، عنوان کرد: جمعیت زنان دستگیر شده در مورد جرایم مرتبط با مواد مخدر تقریبا یک درصد از کل آمار دستگیرشدگان است.

جواهریان بیان کرد: آمارهای ارائه‌ شده مربوط به سال ۹۵ مرکز آمار ایران بوده و هدف از ارائه این آمار توجه به موضوع اثربخشی اقدامات استان برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه زنان است.

تحقق شاخص‌های عدالت با عملیاتی شدن سند ارتقای  وضعیت زنان و خانواده

جواهریان بیان کرد: نقطه عطف اجرای شاخص‌های عدالت، برنامه ملی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان‌هاست که از سال ۹۶ در دستور کار معاونت قرارگرفته است. این شاخص‌ها در راستای اجرایی سازی ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در ۸ محور و ۱۷۹ شاخص تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: این اسناد در شورای برنامه‌ریزی ۳۱ استان به‌عنوان برنامه عمل به تصویب رسیده و هر استان نقشه راه رسیدن به عدالت را براساس شرایط خاص فرهنگی، اقتصادی، بومی و محلی استان خود ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی مربوطه ملزم هستند مطابق با این سند با هدف دستیابی به عدالت و کاهش فاصله‌ها قدم بردارند.

معاون هماهنگی معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری گفت: تاکنون ۲۰ سند در استان‌های مختلف تدوین و به تصویب رسیده است. توجه خاص استانداران به  سند ارتقای وضعیت زنان استان بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

کد خبر 480820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha