رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۷ طرح در حوزه بهداشت و درمان استان با اختصاص اعتباری بیش از ۸۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری افزود: بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن از مهمترین این طرح‌هاست که پس از ۱۰ سال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.  

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۳۹ هزارمترمربع آغاز شد.  

شیرانی، مساحت زیربنای این طرح را ۱۷ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۲۳۹ تختخواب بیمارستانی در ۶ طبقه و با هزینه اعتباری بیش از۶۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین برای خرید تجهیزات و لوازم پزشکی این بیمارستان که عملیات آن از خردادماه امسال آغاز شد، ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  

شیرانی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت دورک قنبری در شهرستان اردل، مسکن متخصصین مجتمع رحمتیه شهرکرد، خانه پزشک چمن‌گلی شهرستان کوهرنگ و مرکز خدمات جامع سلامت دوراهان در شهرستان بروجن از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.  

وی افزود: افتتاح مرکز جامع سلامت اردل، مرکز جامع سلامت دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ، مرکز جامع سلامت شهرک فجر لردگان، مرکز خدمات جامع سلامت نقنه و امام سجاد(ع) بروجن و ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.  

شیرانی اضافه کرد: تجهیز بخش دیالیز بیمارستان‌هاجر با صرف اعتباری بیش  از یک میلیارد ریال، افتتاح بخش‌های ICU بیمارستان‌های کاشانی و مرکز آموزشی درمانی‌هاجر شهرکرد و بهره‌برداری از پایگاه سلامت چلیچه در شهرستان فارسان از دیگر طرح‌های حوزه سلامت در دهه فجر به شمار می‌رود.  

دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی، درمانی، ۸ بیمارستان، یک‌هزار و ۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی، ۹۸ آمبولانس پیش‌بیمارستانی (۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از ۹۴۷ هزار نفری استان خدمات‌رسانی می‌کند.  

کد خبر 480807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهارمحال و بختیاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha