رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۷ طرح در حوزه بهداشت و درمان استان با اختصاص اعتباری بیش از ۸۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری افزود: بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن از مهمترین این طرح‌هاست که پس از ۱۰ سال تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.  

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۳۹ هزارمترمربع آغاز شد.  

شیرانی، مساحت زیربنای این طرح را ۱۷ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۲۳۹ تختخواب بیمارستانی در ۶ طبقه و با هزینه اعتباری بیش از۶۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین برای خرید تجهیزات و لوازم پزشکی این بیمارستان که عملیات آن از خردادماه امسال آغاز شد، ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  

شیرانی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت دورک قنبری در شهرستان اردل، مسکن متخصصین مجتمع رحمتیه شهرکرد، خانه پزشک چمن‌گلی شهرستان کوهرنگ و مرکز خدمات جامع سلامت دوراهان در شهرستان بروجن از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.  

وی افزود: افتتاح مرکز جامع سلامت اردل، مرکز جامع سلامت دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ، مرکز جامع سلامت شهرک فجر لردگان، مرکز خدمات جامع سلامت نقنه و امام سجاد(ع) بروجن و ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.  

شیرانی اضافه کرد: تجهیز بخش دیالیز بیمارستان‌هاجر با صرف اعتباری بیش  از یک میلیارد ریال، افتتاح بخش‌های ICU بیمارستان‌های کاشانی و مرکز آموزشی درمانی‌هاجر شهرکرد و بهره‌برداری از پایگاه سلامت چلیچه در شهرستان فارسان از دیگر طرح‌های حوزه سلامت در دهه فجر به شمار می‌رود.  

دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی، درمانی، ۸ بیمارستان، یک‌هزار و ۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی، ۹۸ آمبولانس پیش‌بیمارستانی (۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از ۹۴۷ هزار نفری استان خدمات‌رسانی می‌کند.  

کد خبر 480807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha