دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مدعی شد که اصلاح طلبان در تهران بیش از ۱۳۰ نامزد تأیید صلاحیت شده دارند که افراد گمنامی هم نیستند.

اسدالله بادامچیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه درباره مسئله رد صلاحیت ها و عدم احراز صلاحیت ها اظهار کرد: اکنون برای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۱۷ نامزد ثبت نام کرده اند. اصلاح طلبان در تهران بیش از ۱۳۰ نامزد تأیید صلاحیت شده دارند که افراد گمنامی هم نیستند. بین آنها فرماندار، استاندار، معاون وزیر، وزیر و مقامات بلندپایه در دولت های گذشته وجود دارد. لذا جوسازی آنهایی که می گویند ما نامزد نداریم، خلاف واقع است. اصلاح طلبان می‌دانند که عملکرد منفی اصلاح طلبان راست گرا و چپ‌گرا مردم را ناراضی کرده است و مردم تمایلی برای رأی دادن به آنها ندارند. امیدوارم دنبال بهانه نگردند که مظلوم نمایی کنند.

وی درمورد برخی مواضع رییس جمهور تصریح کرد: دولت امانت‌دار رأی مردم است. دولت در رعایت امانت مردم باید حداکثر بی‌طرفی را داشته باشد و این طور نباشد که گویی دولت دارد از جناحی طرفداری می کند. به ویژه روزنامه ارگان دولت بهتر است رعایت بی طرفی را در انتخابات داشته باشد.

بادامچیان همچنین افزود: مردم می‌دانند که افزایش میزان مشارکت و حضور در پای صندوق های رأی، فارغ از اینکه به چه کسی می خواهند رأی دهند، نوعی تضمین امنیت و ابراز اقتدار ملی است.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از اطهارات خود بیان کرد: حمله آمریکا به عراق و افغانستان و سوریه میلیاردها دلار هزینه به مردم و دولت آمریکا به ویژه مالیات دهندگان آمریکایی تحمیل کرد بدون آنکه آورده ای برای آنها داشته باشد. آنچه که مردم جهان، جمعه گذشته در بغداد مشاهده کردند، یک رفراندوم حقیقی برای خروج آمریکا از عراق بود. مجلس عراق این خروج را طی مصوبه ای اعلام کرد و ملت عراق نشان داد که یکپارچه از این مصوبه حمایت می کنند. آنچه دنیا در رفراندوم عظیم ملت عراق مشاهده کرد، کشف این حقیقت بود که شهید سلیمانی و شهید المهندس همچنان فرماندهی عملیات سخت و نرم علیه آمریکا را به عهده دارند.  با راهپیمایی بزرگ مردم عراق که قطعاً یک یوم الله است، دولتمردان عراق وظیفه‌مند می شوند که ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا را از خاک این کشور بیرون کنند.

وی افزود: آمریکا نیز باید بی قید و شرط از عراق خارج شود و اگر تسلیم خواست به حق ملت عراق نشود، هر اقدام جوانان غیور عراقی با اشغالگران آمریکایی، مشروع خواهد بود. امروز ملت عراق عزم آن دارد که ارتش اشغالگر آمریکا را از کشورش اخراج کند. ترامپ چاره‌ای ندارد که صدای ملت عراق را بشنود و به استقلال و حاکمیت ملی در عراق احترام بگذارد وگرنه منتظر پاسخ سخت ملت عراق باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تهدید سه کشور اروپایی مبنی بر فعال کردن مکانیزم ماشه تأکید کرد: دولت‌هایی که به برجام عمل نکرده اند حالا استناد به برجامی می‌کنند که خودشان قبل از همه، تعهدات خویش را زیر پا گذاشته اند. مسئولان یکصدا و یکپارچه به اروپا و آمریکایی ها پاسخ دادند که اگر مکانیزم ماشه فعال شود، از NPT خارج می شویم. این دولت ها باید بدانند هزینه های این رفتار را تحمل کنند. آنها باید بدانند که ملت ایران را با تهدید نمی توان از حقوق مسلم خود واداشت.

بادامچیان با اشاره به بودجه سال ۹۹ گفت: همه ساله دیوان محاسبات در آذر یا دی ماه، تفریغ بودجه را به مجلس تسلیم می‌کرد تا نمایندگان با چشم بازتری بودجه را رسیدگی کنند؛ اما متأسفانه تاکنون تفریغ بودجه به مجلس ارائه نشده است. باید دید دولت با بودجه سال گذشته چه کرده است و چه افقی برای رسیدگی به بودجه سال آینده وجود دارد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درمورد رسیدگی به مردم مناطق سیل زده اظهار داشت: از همه نیروها اعم از دستگاه‌های دولتی و سپاه و ارتش و نیروهای مردمی در خدمت رسانی به سیل زدگان، تشکر و قدردانی می شود؛ اما باید توجه داشت سیل در سال گذشته و امسال بیانگر پایان خشکسالی و آغاز دهه ترسالی است. این واقعه بزرگی است که هم می‌تواند تهدید باشد و هم فرصت. تهدید که ما باید با پیش‌بینی های لازم از خسارات سیل جلوگیری و پیشگیری کنیم. به خصوص سیلاب‌های بهاری که در آغاز سال جدید یک آماده باش صددرصد را می‌طلبد. فرصت هم هست که ان شاءالله زیرساخت‌های تولید غذایی کشور را برای ۲۰۰ میلیون نفر تأمین تضمینی کنیم. این امر نیاز به یک کار جهادی و فکر جهادی و عزم جهادی دارد. از سپاه می خواهم همراه با تجربیات بدست آمده در خدمت رسانی به سیل‌زدگان در طول امسال، از هم اکنون ستادی تشکیل دهند که اگر در بهار آینده سیلاب‌ها تشدید شد، قبلاً پیشگیری به عمل آید. وی در پایان با یادآوری خدمات و جهاد مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق مؤتلفه اسلامی، در ایام سالگرد درگذشتش برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت کرد.

کد خبر 480788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha