مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: جرائم سایبری غرب استان تهران در ۱۰ ماه اخیر ۸۴ درصد افزایش پیداکرده است.

استان تهران فرمانده انتظامی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سردار محسن خانچرلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد عملکرد ۱۰ ماه گذشته سال جاری توسط پلیس غرب استان تهران اظهار کرد: در این مدت در پلیس۱۱۰ بیش از ۲ میلیون ۹۰۰ هزار تماس از همه شهرستان‌های تابعه و به مرکزیت شهریار داشته‌ایم که از این تعداد ۷۲۸ هزار مأموریت به‌صورت عملیاتی انجام‌ شده است.

وی گفت: در بحث ۱۹۸ نیز ۶۳۸ هزار انواع تماس در ارتباط با عملکرد نیروی انتظامی گرفته‌ شده که از این تعداد بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ فقره تقدیر از عملکرد مأموران و یک‌هزار و ۱۱۷ مورد نیز انتقاد و شکایت از عملکرد مأموران بوده که به بازرسی ابلاغ‌ شده تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: مجموع تصادفات در ۱۰ ماه گذشته ۴۱ هزار و ۹۰۰ فقره بوده است، از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۶۸ خسارتی بوده که ۵۴ درصد کاهش تصادفات خسارتی را نشان می‌دهد در بحث تصادفات فوتی نیز ۲۱۷ فقره تصادف فوتی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد اما در تصادفات جرحی ۱۷ درصد افزایش داشته‌ایم.

خانچرلی بیان کرد: در غرب استان تهران تعداد ۸۷ نفر از اراذل‌واوباش به دلیل جرائم مختلف دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته نیز دستگیری‌ها ۵ درصد افزایش داشته است.

وی در مورد عملکرد پلیس در رابطه با مواد مخدر نیز گفت: مجموع کشف مواد مخدر در غرب استان تهران در طول ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲۰ تن و ۱۴۰ کیلوگرم بوده که ۲۷ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش کشف و دستگیری داشته‌ایم و در این مورد ۷ هزار ۷۳۹ نفر متهم مواد مخدر که در امر تهیه و توزیع مواد بودند دستگیر شدند و ۶ هزار و ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و به بازپروری تحویل داده شدند و در خصوص مواد مخدر ۱۲ باند متلاشی‌شده است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: مجموع سرقت‌ها بیش از ۳۱ هزار فقره است که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ فقره کشف‌ شده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش سرقت را شاهد بوده این و مجموع سارقینی که دستگیرشده‌اند بیش ۱۱ هزار نفر بوده است.

خانچرلی درباره جرائم سایبری غرب استان تهران نیز بیان کرد: مجموع وقوع جرائم سایبری در غرب استان تهران یک‌هزار و ۹۷۶ فقره بوده است که نسبت به سال قبل جرائم سایبری نیز ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است که نشان از این دارد که جرائم در حال کوچ از فضای حقیقی به فضای مجازی است که از ۱۹۷۶ جرم فضای سایبری بیش از ۱۶۰۰ مورد کشف و افزایش کشف در این مورد داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در حوزه خدماتی بیش از ۲۸ هزار گواهینامه و ۱۰۸ هزار گذرنامه صادرشده و در مورد صنوف ۲۸ هزار صنف بازدید شده‌اند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در مورد باغ تالارها و برگزاری مراسم‌ مختلط گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و با توجه به این‌که ۲۳۳ باغ تالار در این منطقه وجود دارد که اغلب دارای مجوز هستند و برخی کارهای غیرقانونی می‌کنند که در این رابطه پیگیری جدی صورت گرفته و ۹ واحد صنفی در این خصوص مورد برخورد واقع‌ شده‌اند.

کد خبر 480567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha