براساس اعلام اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه یکشنبه ۶ بهمن در دهدشت ۱۱ میلی‌متر باران باریده است.

میزان بارش باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز گذشته در بوستان باشت ۱۱، لیکک ۱۰.۴، لنده ۱۰، سراسیاب یوسفی ۱۰، امامزاده جعفر ۶.۵، سوق ۶.۵، دوگنبدان ۶.۲، چرام ۶، یاسوج ۵.۱، باشت ۴، مارگون ۴، سی سخت ۳.۴،  کاکان منصورخانی ۳،  قلعه رئیسی ۳،  موشمی زیلایی ۲ و جاورده ۱.۵ میلی‌متر باران باریده‌ است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه بارشی تا ظهر امروز در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خواهد داشت و به تدریج از جو استان خارج می شود.

ولی‌ بهره‌مند افزود: با خروج این موج بارشی از استان کاهش دما بین ۷ تا ۸ درجه در مناطق مختلف استان قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد که از سفرهای غیر ضروری و تردد بپرهیزند در غیر این‌صورت تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری به همراه داشته باشند.

بهره مند افزود: تا اواسط هفته آینده با توجه به افت شدید دما اقدامات لازم برای حفظ تولیدات و محصولات کشاورزی از قبیل کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عبور این موج بارشی تا اواخر این هفته، ورود سامانه بارشی دیگری مورد انتظار نیست.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب  سی سخت ۶-،  یاسوج ۲.۲ و دهدشت ۱.۸ درجه سانتی گراد بوده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به دلیل بارش برف، یخ زدن معابر و برودت هوا سازمان ها وادارات شهرستان های بویراحمد و دنا و مناطق عشایری در حوزه سردسیری امروز یکشنبه ۶ بهمن ماه با ۲ساعت تاخیر آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بارش برف، کاهش دما، برودت هوا و آبگرفتگی معابر سبب تعطیلی مدارس مقاطع دبستان، پیش دبستانی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مناطق سردسیری عشایری در نوبت صبح امروز یکشنبه شد.

کد خبر 480531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha