مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست البرز گفت: پیگیری‌های لازم برای اختصاص حقابه به‌ صورت دائمی به تالاب صالحیه در حال انجام است و با مدیران دستگاه‌های مربوطه نیز در این زمینه جلسه‌هایی برگزار شده است.

تالاب صالحیه

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، فردین حکیمی اظهار کرد: در حال حاضر حقابه تالاب صالحیه از رودخانه کردان و ۲ رودخانه در استان قزوین تأمین می‌شود.

وی گفت: تالاب صالحیه پهنه‌ای است که هر چه بارندگی بیشتر عرصه‌اش بیشتر می‌شود، هرچند بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده ولی این تالاب برای انتفاع حیوانات و پرندگان آب کافی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز  با تأکید بر دائمی شدن این تالاب ادامه داد: یکی از راه‌حل‌های دائمی شدن این تالاب استفاده از پساب شهرک صنعتی نظرآباد است که می‌توان این فاضلاب را جمع‌آوری و پس از تصفیه در اختیار آب منطقه‌ای قرارداد.

حکیمی اضافه کرد: بخشی از حقابه تالاب صالحیه را می‌توان از طریق پساب شهرک صنعتی نظرآباد تأمین کرد.

وی ادامه داد: اگر فاضلاب تصفیه‌ شده این شهرک به‌عنوان یک حقابه پایدار مورد استفاده قرار گیرد، حیات تالاب دیگر به رودخانه کردان و باران وابسته نیست.

مدیرکل محیط‌زیست البرز با اشاره به این‌که این فاضلاب پس از تصفیه، بهداشتی می‌شود، اضافه کرد: ما آمادگی داریم هزینه مورد نیاز برای ساخت تصفیه‌خانه برای تأمین حقابه تالاب صالحیه را تأمین کنیم تا دیگر خطری حیات این مجموعه که زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری استان را تهدید نکند.

کد خبر 480476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha