گروهی از کهنه‌سربازان امریکایی خواستار عذرخواهی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور شدند که در پی حمله انتقام‌جویانه ایران به پایگاه نظامی امریکا در عراق در اظهاراتی موجب کوچک‌ شمردن آسیب وارد شده به سربازان امریکایی شد.

سرباز آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از پایگاه خبری نیوزمکس نوشت: در بیانیه‌ای در این باره آمده است: با توجه به اینکه وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که ۳۴ نفر از کارکنان نظامی امریکا در نتیجه حمله تلافی‌جویانه ایران آسیب دیده‌اند و اظهارات رئیس جمهوری ترامپ موجب کوچک‌شمردن این آسیب‌ها شد، کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی نمی‌توانند راجع به چنین چیزی ساکت بنشینند.

همچنین در بیانیه این گروه مطرح شد: «ضربه مغزی یک آسیب جدی بوده و نمی‌توان آن را سبک شمرد. ضربه مغزی موجب به بار آمدن افسردگی، از دست دادن حافظه، سردردهای شدید، سرگیجه و احساس خستگی می‌شود؛ تمامی این آسیب‌ها با تأثیراتی هم کوتاه‌مدت و هم بلندمدت همراه می‌باشند. کهنه سربازان امریکایی به خاطر اظهارات اشتباه رئیس جمهور، خواستار عذرخواهی او از کارکنان مرد و زن این گروه است».

واکنش این گروه از کهنه‌سربازان امریکایی در پی این مطرح می‌شود که وزارت دفاع امریکا دو روز پیش اعلام کرد که تشخیص داده شده است ۳۴ نفر از سربازان امریکایی در جریان حمله هوایی سپاه پاسداران ایران به پایگاه نظامی امریکا در عراق در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی توسط امریکا دچار ضربه و جراحاتی در ناحیه مغز شده‌اند.

کد خبر 480455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha