«جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت فیلمی است که بعد از «مطرب» توانسته «زیرنظر» را در جدول فروش فیلم‌ها جا بگذارد و گیشه را از آن خود کند.

جهان با من برقص

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به اینکه شروع زمستان و فصل سرما، گیشه سینماها را هم به خواب زمستانی می‌برد و همیشه فیلم‌هایی که نوبت اکران آنها به آخرین فصل سال می‌رسید در سیر نزولی فروش قرار می‌گرفتند اما امسال به نظر می‌رسد برای اکران کم‌فروغ نیمه دوم سال تمهیدات لازم اندیشیده شد و اکران فیلم‌های کمدی «زیر نظر»، «جهان با من برقص» و «خوب، بد، جلف۲ ارتش سری» در نوبت زمستان قرار گرفت تا بتوانند گام‌های موثری برای کاهش فروش بردارند.

در این میان «خوب، بد، جلف» از اکران انصراف داد تا در رقابت جشنواره فیلم فجر حاضر شود. اما دو فیلم دیگر در کنار «مطرب» و «چشم و گوش بسته» که حالا بیش از یازده هفته اکران را پشت سر گذاشته‌اند فیلم‌هایی است که قرار بود گیشه سینمای ایران  را در نیمه دوم سال نجات دهد. هدفی که تا حدودی با فروش خوب «مطرب» دست‌یافتنی به نظر می‌رسید اما با اتفاقاتی که در دی رخ داد این هدف تا حدی دور از دسترس شد.

با توجه به اینکه صدر جدول همچنان در دست مصطفی کیایی و «مطرب» است، رقابت جایگاه دوم جدول اکران با دو فیلم «زیر نظر» و «جهان با من برقص»، را این هفته سروش صحت و فیلمش بردند. فیلمی که این روزها توجه دوست‌داران سینما را به خود جلب کرده و واکنش‌های مثبت زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشته است. با توجه به اینکه سوژه اصلی این فیلم با محوریت مرگ پیش می‌رود اما اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی از حال خوب و امیدی که فیلم به مخاطب خود تزریق می‌کند، حرف می‌زند.

علی مصفا، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی و دیگر رفقایشان که در این فیلم مقابل دوربین سروش صحت رفته‌اند تا یک مهمانی متفاوت را به تصویر بکشند، در این هفته فروش ۹۷۴میلیون تومانی را در گیشه سینماها ثبت کردند و با اختلاف کمی بالاتر از «زیر نظر» با ۸۹۶میلیون تومان و پایین‌تر از «مطرب» با یک‌میلیارد و ۵۵میلیون تومان قرار گرفتند.
«چشم و گوش بسته» فیلم بعدی جدول اکران با ۴۶۰میلیون تومان و انیمیشن «بنیامین» هم فیلم دیگری است که ۲۶۶میلیون تومان فروش را به دست آورده است.

بر اساس آنچه در سامانه فروش سینمای ایران ثبت شده، در هفته‌ای که گذشت مجموع فروش سینماها رقم ۴میلیارد و ۵۰۷میلیون تومان بود که ۲میلیارد و ۲۸۳میلیون تومان از این رقم سهم سینماهای تهران بود.  ۴۱۸هزار و ۷۱نفر در این هفته برای تماشای فیلم‌های روی پرده به سینما رفتند که ۱۶۹هزار و ۲۷۱نفر آنها را تهرانی‌ها تشکیل می‌دانند.


 

کد خبر 480246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha