شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در نوروز امسال ۱۱ میلیون نفر روز، فرهنگیان در مراکز اسکان پذیرش شدند و سال ۹۹ این آمادگی وجود دارد تا ۱۳ میلیون نفر روز را اسکان دهیم.

ستاد اسكان نوروزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کمیت و کیفیت خدمات برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نوروز ۹۹، گفت: ما امسال برای نوروز ۹۹ قریب به ۴۹۵ پایگاه پذیرش فرهنگیان را در سراسر کشور آماده و عملیاتی کردیم به اضافه ۲۵ هزار مدرسه در قالب ۱۰۰ هزار کلاس درس. همچنین ۲۸ هزار نفر از عوامل اجرایی را در قالب ادارات تعاون و رفاه سراسر کشور اسکان نوروزی را با شعار «کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان» برای فرهنگیان عملیاتی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ۳۶۵ مرکز رفاهی را به اضافه ۵۰ پردیس دانشگاهی و ۳۰۰ اردوگاه را نیز مجهز کرده و با تراز و جایگاه عالی برای فرهنگیان آماده کرده‌ایم که شامل ۱۶ هزار و ۸۰۰ تخت خواب برای اسکان فرهنگیان در این مراکز است.

کریمی‌فر بیان کرد: در کنار اینها، ۲۲۷ تالار با ۶۶ هزار صندلی و ۱۳۸ هزار رستوران با ۵ هزار صندلی را آماده خدمت‌رسانی به فرهنگیان کرده‌ایم تا در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان در سراسر کشور در نوروز به آنها خدمات ارائه دهند. شعار دیگر ما حذف کمیت‌گرایی و تقویت کیفیت‌مداری است. از همین رو مدارس گروه الف، ممتاز و ب را تقویت کردیم و مدارس گروه ج که کمترین امتیازات و شاخص‌های رفاهی را دارند، یک درجه ارتقا داده‌ایم یا حذف کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارتقا کمیت و کیفیت خدمات مراکز رفاهی در استان‌هایی که متقاضی بیشتری دارد نیز اظهار کرد: دقیقاً بر اساس ۵ مقوله برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، کنترل و نظارت و تجاربی که از سنوات قبل داشتیم، استان‌هایی را که احساس می‌کنیم بیشتر گردشگرپذیر هستند، مثل خراسان رضوی، فارس، اصفهان را از نظر اسکان و امکانات به‌روز می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای مسافرت ارزان خدمات دیگری به فرهنگیان ارائه نمی‌شود، گفت: بهترین حمایتی که ما می‌توانیم برای فرهنگیان داشته باشیم برای اسکان نوروز و تابستان، این است که با تعرفه‌های پایین که تقریباً رایگان است این اسکان را داشته باشیم. مثلاً ما در مرکز اقامتی که در حد هتل ۵ ستاره هر تخت را شبی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان به فرهنگیان می‌دهیم که همان تخت در هتل ۵ ستاره شبی ۸۰۰ هزار تومان است. و یا نزدیک به ۷۰ درصد در تالارها تخفیف ارائه می‌دهیم.

وی درباره امکان پذیرش غیرفرهنگیان در این مراکز اسکان نیز بیان کرد: نگاه و سیاست ما ساماندهی فرهنگیان است اما در مراکزی که متقاضی نباشد یا کم باشد بنا به اعلام استانداران که رئیس شورای اسکان در استان‌ها هستند، به سایر فرهنگیان مثلاً کارمندان آموزش و پرورش و دیگر مردم ارائه خدمات می‌دهیم که تعرفه‌هایش متفاوت است اما باز هم قابل قیاس با اسکان‌های آزاد نیست. این مبالغی که دریافت می‌کنیم حتی جوابگوی حامل‌های انرژی نیست.

کد خبر 480242
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عارف ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    1 0
    آماده باش به نیروهای بیچاره خدماتی که در طول سال بباید به چند مدرسه رسیدگی کنند در حالی که نه افزایش حقوق و نه اعمال مدرک حتی انسان بودن شامل این نیروها نمی شودباید در اسکان نوروزی و نگهبانی ادارات چون یک ربات کار کنند و خفه خون بگیرند و صدایشان و خانوادهایشان که یک مسافرت کوتاه و یا تفریح در یک روز تعطیل را باید به قبر ببرند این را می گویند بهترین عدالت در یک کشور اسلامی و دفاع از حق مظلوم