شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

عملیات اجرایی ساخت ۶ مدرسه در جزیره کیش با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور معاون وزیر، آغاز می‌شود.

سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کلنگ عملیات ساخت و نوسازی شش مدرسه در دهه فجر بر زمین زده خواهد شد و با سرعت عملیات ساخت آن انجام خواهد شد.

غلامحسین مظفری با تأکید بر لزوم برداشته شدن قدم‌های عملیاتی، گفت: در دوره‌های پیشین هم به خیلی از این موارد پرداخته‌شده اما آنچه مورد اهمیت است، اجرایی و فاصله گرفتن عقب‌ماندگی‌های فیزیکی و سخت‌افزاری است.

وی گفت: هیچ بودجه‌ای از دولت شامل این سازمان نمی‌شود،  بدون همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، امکان به‌روز کردن مجموعه‌ها در حد شاخصه‌های ملی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، استان هرمزگان اضافه کرد: از هم‌اکنون باید برای نوسازی، بازسازی و به‌روز کردن مدارس کیش برای سال جدید تحصیلی اقدام و برنامه‌ریزی کرد و اماکنی را که قابلیت تغییر کاربری دارند، شناسایی کرد.

مظفری با طرح ایده‌ی آماده کردن خودروی ویژه برای کودکان استثنایی با بهره‌گیری از مربیان و آموزش آنان، از لزوم افزایش دانش کودکان و حمایت از خانواده‌های آنان سخن گفت و اظهار کرد: منطقه آزاد کیش آمادگی طراحی و اجرای این ایده را به‌عنوان پایلوت کشوری دارد.

وی با تأکید بر لزوم کم کردن فاصله بین آموزش عالی و آموزش‌وپرورش در کیش، مرکز نوآوری را ازجمله مجموعه‌هایی دانست که به ارتقای فضای دانش‌آموزی کمک خواهد کرد و در این میان بانام بردن از اعضای شورای راهبردی این مجموعه، تصریح کرد: تلاش و خواسته سازمان منطقه آزاد کیش بر این است که در این مرکز و شرکت‌های دانش‌بنیان، آموزش‌های عمومی داده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: باید از بحث‌های مقدماتی و سخت‌افزاری مدارس عبور کرد و به فکر ارتقای مباحث و شاخص‌های کیفی باشیم.

مظفری با اشاره به نقش آموزش در توسعه کیش گفت: بر اساس سرانه‌های استاندارد و مطالعاتی شده، زمین موردنیاز به‌صورت ۹۹ ساله برای واگذاری با کاربری آموزشی در کیش پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین برای میزبانی دائمی موزه‌های ملی و فرهنگی و فراهم آوردن امکانات لازم، اعلام آمادگی کرد.

همچنین مدیر فنی و عمران شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: فرصت همراه با منعطف‌ترین راه‌حل‌های ممکن امروز در سازمان برای ارتقا و بهبود نظام آموزشی در کیش وجود دارد.

سعید پورزادی اضافه کرد: در مسیر تحقق سیاست‌ها تلاش‌های زیادی برای عملیاتی شدن ساخت این مدارس شده است.

وی افزود: از برنامه‌های عمرانی سازمان برای توسعه فضاهای آموزشی نوسازی مدرسه ‌هاجر در منطقه میرمهنا است که بالای ۳۰ سال قدمت دارد، زمین این مدرسه با متراژ ۴۰۰۰ مترمربع تحویل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شده و تخریب بنا از هفته آینده توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش آغاز خواهد شد.

مدیر فنی و عمران شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این مدرسه در مقطع دبستان جز مدارس سبز و بر اساس فناوری‌های نوین بهینه‌سازی انرژی طراحی خواهد شد. فضای سبز با رویکرد آموزش سبز، آشنایی دانش‌آموزان با محیط‌زیست، آب و حفاظت از زمین با آزمایشگاه‌ها و کتب در اختیار از ویژگی این مدارس خواهد بود.

پورزادی ادامه داد در کنار این مدرسه، زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع برای ساخت مدرسه دوازده کلاسه در هفته آتی در شهرک میرمهنا تحویل خیری که توسط امام‌جمعه کیش معرفی‌شده، خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین دو قطعه زمین هرکدام به مساحت ۴ هزار و ۳۳۵ مترمربع در فاز ۷ شهرک صدف برای ساخت دو باب مدرسه دیگر به آموزش‌وپرورش کیش در حال تحویل است که بعد از ساخت مدارسی که بافت فرسوده دارند به این مکان جدید منتقل می‌شوند.

مدیر فنی و عمران شهری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: مدرسه‌ ۱۸ کلاسه، در منطقه نوبنیاد در زمینی به مساحت ۵۳۰۰ مترمربع تماماً توسط سازمان منطقه آزاد کیش و باهمت شرکت عمران و آب و خدمات ساخته خواهد شد و پیمانکار ساخت مدرسه در مرحله تجهیز کارگاه است.

پورزادی تصریح کرد: با ساخت این تعداد مدرسه، شاخص فضای آموزشی مدارس کیش به شاخص‌های بین‌المللی فضای آموزشی نزدیک می‌شود.

وی گفت: با موافقت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یک قطعه زمین به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع جهت ساخت مجتمع آموزش استثنایی در منطقه میرمهنا کیش به آموزش‌وپرورش اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 480240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha