مرد شماره سه تنیس جهان و پرافتخارترین تنیسور تاریخ در رقابتی بسیار تماشایی بر رقیب ۳۰ ساله خود از سرزمین کانگوروها پیروز و راهی دور چهارم تنیس اوپن استرالیا شد.

راجر فدرر در اوپن استراليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، راجر فدرر ۳۸ ساله در شرایطی با نتیجه سه به دو بر جان میلمن ۳۰ ساله غلبه کرد که در دست پنجم تنها دو امتیاز تا ناکامی و حذف فاصله داشت. تنیسور میزبان در تای‌برک دست پنجم هشت بر چهار از فدرر پیش افتاده بود و اگر امتیازهایش به ۱۰ می‌رسید، راهی دور بعد می‌شد اما مرد سوئیسی به شکلی معجزه‌آسا با تکیه بر تجربه گرانبهای خود شش امتیاز پیاپی گرفت و بازی را برد.

دیدار تنیسورهای شماره ۳ و ۴۷ دنیا در مجموع ۲۴۱ طول کشید؛ چهار ساعت و یک دقیقه و دست پنجم با ۶۹ دقیقه طولانی‌تر از همه بود. میلمن دست اول را شش به چهار برد و فدرر در دست دوم هفت بر شش پیروز شد. شش بر چهار نتیجه دو دست بعدی بود، به ترتیب به نفع فدرر و میلمن. دو تنیسور دست پنجم را شش بر شش مساوی کردند و در تای‌برک این راجر بود که بر رقیب جوان‌ترش برتری یافت.

فدرر در Ace یا سرویس بدون بازگشت ۱۶ بر ۱۱ از میلمن پیش افتاد اما در خطای دوگانه آمار شش بر چهار به سود حریف استرالیایی بود. راجر روز یکشنبه در دور چهارم تنیس اوپن استرالیا با مارتن فوتوویتس، تنیسور ۲۷ ساله مجارستانی می‌رود که شماره ۷۰ دنیاست و تا امروز یکی از پدیده‌های امسال بوده است.

فدرر نخستین تنیسور تاریخ است که در دو گرند اسلم متفاوت به رکورد ۱۰۰ پیروزی دست می‌یابد. او سال گذشته در ویمبلدون به رکورد ۱۰۱ پیروزی و ۱۳ شکست رسیده بود و امسال هم در اوپن استرالیا به ۱۰۰ برد رسید. از ۲۰ قهرمانی راجر در گرند اسلم‌ها، شش قهرمانی مربوط به اوپن استرالیاست.

کد خبر 480191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha