جورجیو ارمانی به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا شناخته شده است. این طراح لباس سرشناس ایتالیایی شرکت خود «ارمانی» را در سال ۱۹۷۴ بنیان گذاشت. در این مطلب یکی از خانه‌های زیبای وی را مشاهده می‌کنید.

جورجیو ارمانی - Giorgio Armani

به گزارش همشهری آنلاین، جورجیو ارمانی (Giorgio Armani) طراح لباس سرشناس ایتالیایی است که شرکت خود، ارمانی را در سال ۱۹۷۴ بنیان گذاشت. در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجیو ارمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا معرفی کرد و در سال ۲۰۰۱ این مجله او را در لیست اعضای جدید مد و در ردیف نوزدهم قرار داد. 

بیشتر بخوانید: تصاویر | اسرار خانه سوفیا لورن ؛ دکوراسیون منزل او را ببینید

روزهای این طراح سرشناس با ورزش آغاز می‌شود. جورجیو پس از پیاده‌روی به ساحل می‌رود و با مردم محلی منطقه در آب شنا می‌کند. او معمولا ناهار را در خانه‌اش صرف می‌کند. جورجیو ارمانی به مجله Architectural می‌گوید: دوست دارم به شهر بروم، پیاده‌روی کنم، همه گل‌ها و غذا را ببینم. این کار برایم سرگرم‌کننده است. 

این خانه دوطبقه جورجیو ارمانی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، در دل درختان اوکالیپتوس و سرو قرار دارد و اقامتگاه اصلی او نیست. محل اقامت این طراح لباس یک عمارت چهارطبقه در میلان است؛ جایی که به موزه ارمانی شناخته می‌شود. این موزه در محله تورتونا قرار دارد و با نمایشگاهی از زیباترین آثار تاریخی ارمانی افتتاح شده ‌است. 

او معماران مشهوری مانند «پیتر مارینو» و «ماسیمیلیانو فوکساس» را برای فروشگاه‌ها و برخی اقامتگاه‌های خود استخدام کرده، اما افتخار می‌کند که شخصاً بر فضای داخلی بسیاری از خانه‌های خود از جمله این یکی نظارت کرده است. این طراح می‌گوید: من دوست دارم خودم کارهایم را انجام دهم و کاری به کار معماران ندارم.

جورجیو ارمانی در سال ۲۰۰۹ به خاطر ترس از بیماری و حفظ سلامتی‌اش تصمیم گرفت تغییراتی در خانه‌اش بدهد. به بنای خانه‌اش اتاق مهمان اضافه کرد و استخری برای شنا ساخت. او می‌گوید: وقتی از بیمارستان مرخص شدم، پنج‌روزه برنامه‌ها انجام شد. 

این طراح لباس در بازسازی خانه‌اش، نمای سنتی را دست‌نخورده گذاشت و کف را صیقل داد و سقف را با چوب ساج پوشاند. سبک معماری و دکوراسیون اتاق‌های این خانه دوطبقه نزدیک به آسیایی است و مینیمالیستی محسوب می‌شود. 

این طراح سرشناس ایتالیایی فضاهای خالی را با بالش‌های رنگی و فرش‌های سنتی پر کرد و برای اتاق‌خواب‌ها از پرده ابریشمی استفاده کرد. مبل راحتی بزرگی را که مخملی است و طرح ببری دارد و در قسمت ورودی گذاشته، از انبار ماهیگیری‌اش بیرون کشیده است. 

ارمانی با اشاره به برنامه‌های پی در پی خود می‌گوید: مردم همیشه از من سوال می‌کنند که چگونه خود را سرگرم می‌کنم. در پاسخ به این سوال باید بگویم خودم را با خانه‌هایم سرگرم می‌کنم. خانه‌هایم بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری من هستند. خانه خریدن اشتیاقی است که من از جوانی در من وجود داشته.

کد خبر 480182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha