شهاب حسینی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به روحانی درخواست رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران را مطرح کرد.

شهاب حسيني

به گزارش همشهری آنلاین شهاب حسینی با انتشار نامه‌ای در صفحه‌ اینستاگرامش خطاب به روحانی، از او خواست با رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران، دستور پخش نسخه اصلی فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی با حضور وثوقی را در جشنواره فجر صادر کند. 

بر اساس گزارش روزنامه ایران، حسینی سال گذشته در سه فیلم اولی حضور داشت که هیچ‌کدامشان به جشنواره راه پیدا نکرد و بعد از یک سال غیبت امسال با «آن شب» که اولین فیلمش در امریکاست، به مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران بازگشته است. جشنواره‌ای که در این دوره مصرانه بر حضور در آن تأکید دارد و از ظرفیت تبدیل شدن جشنواره به یادنامه‌ای برای از دست رفتگان دی‌ماه صحبت می‌کند. با این حال، نامه حسینی به رئیس جمهوری را می‌توان یکی از فعالیت‌های صنفی او به حساب آورد.

او در نامه‌ای به حسن روحانی درخواست کرده با رفع ممنوعیت حضور بازیگر پیشکسوت در سینمای ایران، دستور نمایش نسخه اصلی «آشغال‌های دوست داشتنی» با حضور این بازیگر در جشنواره فجر صادر شود. او پیش از این و همزمان با مشخص شدن بازی بهروز وثوقی در این فیلم، در نوشته‌ای دیگر خواستار رفع ممنوعیت حضور این بازیگر پیشکسوت به‌عنوان تنها خواسته فعالیت بیست ساله سینمایی‌اش از کلیت نظام سینمایی کشور شده بود.

شهاب حسینی در «آشغال‌های دوست داشتنی» نقش یک چریک تلخ اندیش تندخو را بازی کرده است.

بازیگر این فیلم در این نامه نوشته است: «طی انتخابات دو دوره ریاست جمهوری شما، بنده به‌طور غیررسمی و مستقل در زمره مدافعین حضور شما بر مسند ریاست‌جمهوری و به سهم خود از مبلغان شما بودم با این امید که طیف مخاطبینی که در میان مردم از مهرشان برخوردار بودم، به این تصمیم توجه کرده و به آن روی موافق نشان دهند. به لطف و مهر الهی شخصاً از کوچکترین مزایای این حرکت در دولت شما بهره‌مند نشدم.» اما او این نامه را به‌عنوان یک کوپن برای یک درخواست عنوان می‌کند و می‌نویسد: «بنده مایلم طی این نامه از آن استفاده کنم و از شما درخواستی دارم. رفع ممنوعیت حضور دوباره آقای بهروز وثوقی بر پرده سینمای ایران، با حضور ایشان در نسخه اصل فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» که این روزها با ساخته آقای محسن امیریوسفی در همین دوره جشنواره در دسترس است، موردی نیست که با پیگیری در سلسله مراتب اداری قابل انجام باشد. چرا که هر مدیریت باید جویای نظر مرتبه بالاتر از خود باشد و به تنهایی قادر به اتخاذ تصمیم در این خصوص نیست. لذا امید به آن دارم که با موافقت شخص حضرتعالی با اکران نسخه اصلی فیلم که در راستای گفت‌وگو و تعامل ملی است، برای اهالی رسانه و مطبوعات در جشنواره سی‌وهشتم این مهم در دولت شما به انجام رسد.»

کد خبر 480016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha