اواخر آبان ماه بود که با آغاز بارش برف در قله‌های شمال تهران‏، پیست‌های اسکی یکی یکی باز شدند. نزدیک بودن مسیر کوهنوردی توچال و کلک‌چال و قله‌های شمیران به بافت شهری باعث شده تا این منطقه کوهستانی به ارتفاعات محبوب کوهنوردان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تبدیل شود. بارش برف در این روزها بسیاری از اهالی تهران را به قله توچال کشانده است.

پیست توچال

همشهری آنلاین-مرضیه موسوی: مسیر پیاده روی از ابتدای جاده توچال آغاز می‌شود و با رسیدن به ایستگاه یک، کوهنوردی رسماً آغاز می‌شود. برخی برای برف بازی و تفریح راهی توچال شده‌اند و برخی برای یک صعود زمستانه. تله کابین و تله سی‌یژ در 8 ایستگاه مسافران این قله را از پای کوه به ارتفاعات توچال می‌رسانند؛ قله‌ای که به دلیل ارتفاع بیش از 3هزار و 500 متری از سطح دریا عنوان نخستین پیست اسکی برفگیر کشور را از آن خود کرده است. بلیت فروشی برای تله کابین و تله سی‌یژ توچال در روزهای پایانی هفته از ساعت 6 صبح آغاز می‌شود و معمولاً روزهای پایانی هفته باید زمانی را برای ایستادن در صف بلیت تله‌کابین درنظر بگیرید. در هر ایستگاه بازی و تفریحات مختلفی انتظار مسافران توچال را می‌کشد.

بام تهران و ایستگاه نخست مختص بازی و سرگرمی است؛ از تله کابین تا باشگاه تیراندازی و سورتمه، تله سی‌یژ، اسکیپ روم و ... را می‌توانید در این ایستگاه تجربه کنید. برف بازی و سرسره بازی روی برف از بازی‌های سنتی توچال است که در ابتدای مسیر قله آغاز می‌شود و مخاطبانی فراگیر دارد. تله کابین در تمام روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها فعال است و شما را از ابتدای مسیر به ایستگاه‌های مختلف می‌برد. هزینه استفاده از این تله کابین در ایستگاه‌های مختلف با هم، متفاوت و در مجموع 60 هزار تومان هزینه رفت و برگشت از ایستگاه یک به ایستگاه 7 است.

مخاطبان خاص توچال

ارتفاعات توچال این روزها مخاطبان ویژه‌ای برای رفتن به پیست اسکی دارد. پیست اسکی در ایستگاه 7 جا خوش کرده و افراد مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. هزینه ورودی این پیست 130 هزار تومان است. اگر اسکی‌باز حرفه‌ای نیستید نیازی به خرید وسایل مخصوص اسکی ندارید و می‌توانید این وسایل را از ایستگاه اول توچال برای چند ساعت اجاره کنید. مربیانی هم در پیست اسکی هستند که به افراد آماتور آموزش می‌دهند.

گرچه پیست توچال از آبان ماه بازگشایی شده اما ممکن است به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش‌های سنگین موقتاً بسته باشد. برای اطمینان از این موضوع بد نیست قبل از شال و کلاه کردن سری به سایت اطلاع رسانی توچال بزنید. برای صعود به قله توچال در این روزها حتماً لباس گرم، کفش مناسب کوهنوردی و تجهیزاتی مثل یخ شکن همراه داشته باشید. قبل از آغاز کوهنوردی مسیر رفت و برگشت خود را به دوستان و خانواده خود اطلاع دهید و از پایداری وضعیت آب و هوا مطمئن شوید.

کد خبر 479972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha