شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نسبت به یخ‌زدگی شمارش‌گرهای کتنور آب هشدار داد و از شهروندان خواست تا با توجه به افت ناگهانی دمای هوا، نسبت به اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

یخ‌زدگی شمارشگرها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: از مشترکان انتظار می‌رود برای جلوگیری از یخ‌زدگی شمارشگرها یا ترکیدگی انشعاب آب، با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی یا پوشال در محفظه شمارشگر و عایق‌کردن لوله‌های سطحی، از یخ‌زدگی این تجهیزات پیشگیری کنند.

غلامحسین ساقی گفت: مشترکان، به جد از حرارت دادن مستقیم یا ریختن آب جوش روی شمارشگر یا شبکه آب، برای بازکردن یخ، اجتناب کرده و هرگز در مجاورت کنتور یا سایر تاسیسات آبی آتش روشن نکنند.  

وی با بیان اینکه شهروندان از شمارشگرها و تاسیسات آب و فاضلاب محافظت داشته باشند، افزود: مشترکان در صورت بروز مشکل و هرگونه آسیب در تاسیسات آب و فاضلاب، بر اثر یخ زدگی، با سامانه ١٢٢ اطلاع رسانی کنند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.  

خسارت های سرما به تاسیسات 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی هم گفت: یخ‌زدگی تاسیسات و شمارشگرهای آب در اماکن مسکونی و غیرمسکونی همه ساله خسارت‌های مالی قابل توجهی به مشترکان و این شرکت تحمیل می‌کند.

رمضانعلی حسن زاده اظهار کرد: مشترکان، برای جلوگیری از بروز خسارت، از پشم شیشه به عنوان عایق، برای پوشاندن لوله ها یا شمارشگرها استفاده کنند.

وی گفت: قرار دادن کیسه‌های کنفی حامل خاک اره یا لباس کهنه در محفظه شمارشگر، عایق کردن لوله‌های سطحی و  بهسازی حوضچه‌ها از راهکارهای حفاظت از تاسیسات در فصل سرما است.

وی افزود: مشترکان، برای رفع مشکل یخ‌زدگی، با صبر و حوصله از آب ولرم و حرارت غیر مستقیم استفاده کنند و به هیچ عنوان، برای جلوگیری از یخ‌زدگی، شیرهای آب را باز رها نکنند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.  

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

کد خبر 479817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha