میدان صنعت از اوایل دهه ۸۰ تغییرات زیادی به خود دیده است. گاه در این میدان مجسمه ای با نماد صنعت جانمایی و گاه به فضای گلکاری و فضای سبز تبدیل شد. حالا هم مدیران شهری قرار است از این میدان به عنوان محل جانمایی بزرگترین نماد پیام رسان کشور استفاده کنند.

میدان صنعت

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: میدان صنعت منطقه ۲، یکی از شناخته شده ترین میدان های پایتخت است که در یک دهه اخیر با تغییرات زیادی مواجه شده و گویا این تغییرات تمامی ندارد. چراکه که این روزها آن دسته از افرادی که در محدوده میدان تردد دارند، شاهد حضور کارگران و بتن ریزی در محدوده میانی میدان هستند. «شایان جعفرنژاد» رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۲ می گوید: «حضور کارگران برای جانمایی اولین نماد پیام رسان کشور  با عنوان «نماد نیلوفری» است. این نماد سازه نوری بوده و در ۳ اندازه در میدان صنعت جانمایی می شود. » او درباره کابرد این سازه می گوید:«در مناسبت های مذهبی بر اساس سیاست سازمان زیباسازی، نورپردازی ها خاموش و بیشتر از پرچم استفاده می شود، به همین دلیل در عزاداری ها  شهر در خاموشی و تاریکی است اما با جانمایی این نماد در نظر داریم در عزاداری ها و مناسبت های خاص هم از نور هایی به رنگ سبز و قرمز اما با پیام های مرتبط استفاده کنیم. »

به گفته جعفرنژاد سازه های نور روی ۳ پایه در اندازه های ۶،۷ و ۸ متری در ۳ محدوده از میدان قرار می گیرد تا جلوه بیشتری داشته باشد و برای ایجاد زیبایی بیشتر در کف پایه ها از فضای سبز استفاده می شود. او می افزاید:«در طراحی این نماد تغییر زیادی در جزیره اصلی میدان به وجود نمی آید و از طرفی به دلیل پرتو کم نور و استفاده از طیف های رنگی مختلف هیچ آلودگی نوری ایجاد نمی شود. »
 

ساخت این سازه تا دهه فجر به پایان می رسد و از همین حالا شهروندان موافق اجرای آن هستند. «سید حامد حسینی» دبیر شورایاری محله شهرک غرب می گوید:«ایجاد نورپردازی ویژه به زیبایی میدان صنعت کمک زیادی می کند. چون این میدان یکی از مهمترین میدان های پایتخت است و به واسطه وجود پایانه های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و ایستگاه مترو ترددهای زیادی در آن انجام می شود و این حق شهروندان است که هنگام رفت وآمد شاهد زیبایی باشند. »

حسینی می افزاید:« اگر علاوه بر نورپردازی و ارتقای نمای بصری میدان، به موضوع ترافیکی میدان هم توجه شود، شاید در آینده میدان صنعت یکی از میدان های خاص تهران باشد. »


 

کد خبر 479808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha