یک میلیاردر هنردوست اسپانیایی که نایب‌رئیس پیشین بانک سانتاندر و بزرگ‌ترین سهامدار بنک‌اینتر است، به اتهام تلاش برای خارج کردن قاچاقی یکی از تابلوهای پابلو پیکاسو به ۱۸ ماه زندان و ۵۸ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

تابلوي سر يك زن پيكاسو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، خایمه بوتن در ۱۹۷۷ تابلوی «سر یک بانوی جوان» پیکاسو را به گنجینه هنری خود افزوده و البته نتوانسته بود در ۲۰۱۲ مجوز خروج آن را از اسپانیا به دست آورد. دادگاه ملی اسپانیا ماه می ۲۰۱۵ این نقاشی ۱۱۴ ساله و ۲۹ میلیون دلاری را یک گنجینه ملی اعلام کرد تا خارج کردن آن از مرزها نیاز به اجازه رسمی از دولت داشته باشد اما بوتن متهم است می‌خواسته تابلو را سال ۲۰۱۵ قاچاقی از اسپانیا به لندن ببرد.

میلیاردر اسپانیایی پنج سال پیش تابلو را به راننده خود می‌سپرد تا آن را از مادرید به والنسیا ببرد. آنجا قایق تفریحی آقای بوتن آماده بود تا «سر یک بانوی جوان» را به جزیره کُرس یا کرسیکا در فرانسه منتقل کند. پلیس فرانسه پس از خبردار شدن از ماجرا، قایق را نزدیک جزیره کرس متوقف و تابلوی ارزشمند پیکاسو را از کابین ناخدا خارج کرد. تابلو آن زمان به موزه ملی مرکز هنر رینا سوفیا در مادرید منتقل شد تا دادگاه درباره سرنوشت این اثر ارزشمند هنری تصمیم بگیرد.

دادگاه در نهایت استدلال وکلای بوتن را نپذیرفت و اعلام کرد میلیاردر اسپانیایی آگاهانه در حال خارج کردن غیرقانونی «سر یک بانوی جوان» از مرزهای آبی اسپانیا بود. بر اساس قوانین قضایی اسپانیا، اگر کسی بدون پیشینه موثر قضایی مرتکب جرم غیرجنایی شود و کمتر از دو سال حکم حبس بگیرد، به زندان نمی‌افتد. انتظار می‌رود سرمایه‌دار ۸۳ ساله اسپانیایی هم با دادن جریمه ۵۸ میلیون دلاری پرونده را ببندد.

کد خبر 479642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha