همشهری آنلاین: اعضای سازمان اوپک به ویژه ایران باید توانمندی‌های خود را در زمینه صنایع نفتی افزایش دهند.

عبدالله سالم البدری - دبیر کل سازمان اوپک - با استقبال از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی گفت: کشورهای عضو سازمان اوپک برای رسیدن به نقطه مطلوب در فناوری صنعت نفت راهی طولانی در پیش دارند.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی البدری با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت نفت ادامه داد: برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند ایران را به عنوان یکی از اعضای سازمان اوپک در رسیدن به نقطه مطلوب در فناوری کمک و شرایط را برای افزایش توانمندی‌های فنی و صنعتی سایر اعضا فراهم کند.

البدری تصریح کرد: ایران هم اکنون در سطح مناسبی از فناوری در صنعت نفت قرار دارد اما برای افزایش توانمندی‌های خود در زمینه نیروی انسانی، صنعتی و تکنولوژی باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای  تولید علم و فناوری نفتی انجام دهد.

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - ایران را کشوری با سابقه ۱۰۰ ساله در صنعت نفت توصیف کرد و گفت: ایران هم اکنون به پشتوانه این پیشینه از تجربیات ارزشمندی در زمینه‌های اکتشاف، استخراج، پتروشیمی و پالایش نفت برخوردار است.

کد خبر 47951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز