ساختمان متروکه منسوب به اداره برق سینا در خیابان سپیده شمالی منطقه۱۸ پاتوق معتادان و خلافکاران شده است.

ساختمان متروکه

همشهری آنلاین - مریم قاسمی: مدتی است که دیواره بیرونی منسوب به ساختمان اداره برق سینا فروریخته و افراد معتاد و بزهکار به داخل ساختمان‌ تردد می‌کنند. ‌رفت و آمد این افراد در این محدوده آسیب‌هایی بسیاری به همراه دارد که مهم‌ترین آن لطمه زدن به امنیت محله و بنیان خانواده‌هاست.

«عبدالعظیم علیزاده» دبیر سابق شورایاری محله ولی‌عصر(عج) شمالی در این‌باره می‌گوید: «متأسفانه این مشکل چندماهی است که به وجود آمده و کسی پاسخگوی آن نیست. با توجه به اتفاقات تلخ و ناراحت‌کننده‌ای که در این ساختمان متروکه به وقوع می‌پیوندد، استشهادیه محلی تهیه کردیم و درخواست اهالی را به‌صورت مکتوب به دبیرخانه اداره برق سینا تحویل دادیم که اسناد آن موجود است، گویا نامه‌ها و مطالبات شهروندان برای مسئولان اداره برق سینا اهمیتی ندارد؛ چراکه هنوز در این زمینه پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌ایم.»

وی ادامه می‌دهد: «تردد افراد غریبه آسایش و امنیت ساکنان محله را از بین برده و زنان و دختران جوان بیشتر در معرض خطر هستند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند که عصرها با تاریک شدن هوا در این محدوده رفت‌وآمد نکنند.»

علیزاده می‌گوید: «این ساختمان در نزدیکی بافت مسکونی و همجوار با مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه قرار دارد. بنابراین دانش‌آموزان و مادران آنها بیشتر از این محدوده‌ تردد می‌کنند. در همین مدت بارها شاهد کیف‌قاپی و آزار رهگذران بوده‌ایم وکاری جز افسوس خوردن از دست‌مان برنیامده است. کاش مسئولان اداره برق سینا لحظه‌ای خودشان را جای خانواده‌های ساکن در این محل بگذارند و ببینند می‌توانند این شرایط را تحمل کنند یا خیر.»

علیزاده عنوان می‌کند که اگر بی‌توجهی به وضعیت این ساختمان ادامه پیدا کند، مشکل را از طریق مراجع بالاتر پیگیری خواهند کرد، اضافه می‌کند: «طبق قانون رسیدگی به این ساختمان و مشکلات آن فقط برعهده مالک و بهره بردار است و حتی شهرداری منطقه۱۸ نیز نمی‌تواند دیوار تخریب شده ساختمان را مرمت کند.»

رئیس اداره برق سینا:

پیگیریم تا حل شود

رئیس اداره برق سینا در پاسخ به خبرنگار ما می‌گوید:«بعد از بازدید کارشناسان اداره از محل، مشخص شد ساختمان موردنظر انبار شرکت برق تهران است که بعد از سال‌ها متروکه شده است. بنابراین برطرف کردن مشکلات این انبار از حوزه اختیارات اداره برق سینا خارج و برعهده شرکت برق تهران است.» «محمد فردین آذری» می‌افزاید:‌ «با این حال به دلیل اهمیت موضوع و کاهش دغدغه اهالی، خواسته آنها و مشکلات ایجاد شده را در قالب نامه‌نگاری با مسئولان حراست شرکت برق استان تهران در میان گذاشتیم تا رسیدگی کنند.»

کد خبر 479400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha