معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: نتیجه آزمون استخدامی دولت اعلام و در حال حاضر ۳ برابر ظرفیت مورد نظر نیرو پذیرش و وارد مرحله مصاحبه‌های عمومی و اختصاصی شده‌اند.

آزمون استخدامی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، «جعفر رحمانی» اظهار کرد : این نیروها در ابتدای سال ۹۹ جذب شده و در رابطه با این آزمون، هفتمین آزمون استخدامی که برای چهارمین سال برگزار و منجر به ورود نیروهای کار به بدنه دولت از طریق مجاری رسمی می‌شود، در سال گذشته به استخدام ۷۰۰ نفر یزدی در دستگاه‌های دولتی منتج شده است.

رحمانی بیان کرد: بیش از ۹۷۰۰ نفر متقاضی در این آزمون حضور یافته و ظرفیت استخدام این آزمون ۶۳۷ نفر در یزد بوده که هر کدام از اداره‌های آموزش و پرورش ۳۱۶ نفر، دانشگاه علوم پزشکی ۲۴۹ نفر و مابقی ۱۰ دستگاه دیگر نیز ۷۲ نفر را استخدام خواهند کرد.

وی افزود: افرادی که بتوانند با کسب بالاترین نمره به حد نصاب آزمون برسند می‌توانند تا ۳ برابر ظرفیت به دستگاه‌ها اعلام و وارد فاز مصاحبه می‌شوند که وزن نمره مصاحبه در این آزمون نیز ۳۰ به ۷۰ است.

رحمانی گفت: سهم ظرفیت استخدامی زنان در آزمون استخدامی دولت را ۳۳ درصد و مردان را نیز ۵۱ درصد و سهمیه مشترک زنان و مردان نیز ۱۶ درصد بوده و سهم بالای شرکت‌کنندگان زن در این آزمون متناسب با افزایش نرخ بیکاری بانوان به عنوان یکی از دلایل حضور پررنگ بانوان در این آزمون است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد اضافه کرد: همیشه نرخ بیکاری مردان در یزد با توجه به صنعتی بودن استان و وجود مشاغل مردانه تک‌رقمی بوده اما بعضا نرخ بیکاری زنان به ۳۰ درصد هم رسیده است.

کد خبر 479375
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha