شرکت‌های هواپیمایی براساس قوانین موظفند در صورت تاخیر یا لغو پروازهای خود خدماتی را به مسافران ارائه دهند. با توجه به این مساله و این‌که امروز به دلیل بارش برف و یخبندان بسیاری از پروازهای داخلی تاخیر داشته یا لغو شده،  در مطلب پیش رو با این قوانین و خدمات آشنا می‌شوید.

فرودگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بارش برف و کاهش دید افقی در فرودگاه مهرآباد از صبح امروز یکشنبه ۲۹ دی‌ماه موجب ابطال بیش از ۳۰ پرواز فرودگاه پایتخت شد، اما آن دسته از پروازهایی که تاخیر داشت به ترتیب اولویت در صف پرواز قرار گرفت.

شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ساعت مجدد پروازها را از طریق پیامک به مسافران خود اطلاع دهند و به کاهش ازدحام جمعیت در ترمینال‌ها اقدام کنند.

مقررات موجود در بخش پروازهای داخلی تاکید دارد چنانچه تاخیر تا ۲ ساعت به طول بینجامد، شرکت‌های هواپیمایی موظفند از مسافران پذیرایی نوع اول انجام دهند. ارائه این پذیرایی به وجود زمان کافی برای پذیرایی و عدم افزایش تاخیر بیشتر مشروط است.

همچنین در صورتی که تاخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت طول بکشد، شرکت‌های هواپیمایی موظف به انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع‌رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت‌های هواپیمایی در صورت درخواست مسافر «در صورت وجود پرواز در همان مسیر یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین به جز مسیر درج شده در بلیت» و استرداد کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز هستند.

این قوانین می‌افزاید: اگر تاخیر بیش از ۴ ساعت باشد، در این صورت شرکت حمل‌کننده موظف است، علاوه بر رعایت مواردی که در بالا عنوان شد، به جبران خسارت به میزانی که از قبل تعیین شده است، بپردازد.

در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا اضطراری فرودگاه مبدا و مقصد و مسیر دچار تاخیر یا ابطال بیش از ۲ ساعت می‌شود، شرکت‌های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از نوع اول، صرفا موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین هستند.

از صبح امروز پروازهای خروجی داخلی از مبدا فرودگاه مهرآباد به بیش از ۱۰ مقصد از جمله عسلویه، لامرد، شیراز، اهواز، تبریز، ایلام، چابهار، زاهدان، قشم، آبادان، کرمان و ... با پرواز بیش از ۸ ایرلاین داخلی از جمله شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر تور، ایران ایر، کاسپین کارون، ماهان و... لغو شد.

فرودگاه مهرآباد صبح امروز از ازدحام جمعیت در ترمینال‌های این فرودگاه خبر داد و از مسافران خواست قبل از عزیمت به سمت فرودگاه از برقراری پرواز خود اطمینان حاصل کنند.

وضعیت پروازهای ورودی به فرودگاه مهرآباد از مبدا به مقصد این فرودگاه نیز از صبح امروز وضعیتی مشابه را داشت و بیشتر پروازها لغو شد.

بیش از ۱۰ پرواز از شهرهای شیراز، مشهد، ارومیه، تبریز، یزد، ماهشهر، بیرجند، ایلام، قشم، گرگان، بندرعباس و ... به مقصد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از صبح امروز باطل شد و بسیاری از پروازها با احتمال از سرگیری پروازها «تاخیر» اعلام کردند.

کد خبر 479199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha