آمار گردشگران خارجی به دنبال وقوع حوادث اخیر در کشور از جمله سقوط هواپیمای مسافری اوکراین با کاهش چشمگیری مواجه شده و بسیاری از تورهای اروپایی که قصد سفر به ایران را داشتند، سفر خود را لغو کردند یا به تعویق انداختند.

گردشگر

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اعلام کرد: پس از سانحه سقوط هواپیمای اوکراین، تورهای ورودی از آمریکا و کانادا ۱۰۰ درصد، تورهای استرالیا و حوزه اقیانوسیه ۸۰ درصد، تورهای ورودی از اروپا ۶۰ درصد و تورهای ورودی آسیا ۶۰ درصد سفرهای خود به ایران را لغو کرده‌اند.

حرمت الله رفیعی قبلا نیز در این باره گفته بود: بیش از ۷۰ درصد تورهای ورودی به ایران درخواست کنسلی داده‌اند و احتمالا در روزهای آینده هم شاهد کاهش تعداد گردشگران ورودی خواهیم بود.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران نیز لغو ۸۰ درصد سفرهای ورودی گردشگری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به ایران را تایید کرده است.

او گفت: این شرایط موقتی است و ما با اعمال سیاست‌ها و تصمیم‌ها می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

حمزه‌زاده با بیان اینکه عبور از شرایط فعلی تنها با کمک وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میسر نمی‌شود، افزود: برای از عبور از این دوران باید تمام ارکان دولت وارد شوند و از بخش خصوصی هم کمک بگیریم.

حمزه‌زاده درباره راهکارهای بهبود گردشگری گفت: مهیا کردن شرایط ورود دیگر گردشگران خارجی مانند چینی‌ها،‌ روس‌ها و هندی‌ها به ایران یکی از روش هایی است که می ‌تواند بخشی از خسارت لغو شدن تورهای اروپایی را کاهش دهد.

رئیس جامعه هتلداران ایران اظهار کرد: کشورهای ذکرشده جمعیت زیادی دارند و قطعا میزان زیادی از شهروندان این کشورها سالانه به سفرهای خارجی می روند که ایران می‌تواند مقصد مناسبی برای آنها باشد.

حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز از تاثیر اتفاقات اخیر در کشور بر صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگران خارجی برای سفر به ایران هتل‌های استان را از ۱۰ فروردین تا اواسط اردیبهشت ۹۹ رزرو کرده بودند که متاسفانه اتفاقات اخیر سبب شد گردشگران بدون استثنا رزروها را کنسل کنند.

به گفته سیادتان، تمام هتل‌های استان فارس در حال ورشکستگی‌اند.

رئیس جامعه هتلداران فارس گفت: اگرچه در شرایط فعلی آمار دقیقی از کنسلی تورهای گردشگری نداریم، اما شواهد نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد تورهای گردشگری استان کنسل شده‌اند و به نظرم دولت باید برای رونق گردشگری و کمک به آژانس‌های مسافرتی «کمیته بحران» تشکیل دهد.

کد خبر 479170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha