سینما«پیوند» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سینماهای منطقه ۱۵ این روزها به پاتوق افراد معتاد و کارتن خواب تبدیل شده است.

سینما پیوند منطقه 15

همشهری آنلاین-سارا جعفرزاده: سینما پیوند که در سال ۱۳۴۸ ساخته شده، سال ها گیشه موفق و پررونق داشته تا اینکه در سال ۱۳۷۷ توسط شخصی خریداری شده و متاسفانه از همان زمان به بعد گیشه این سینما فروش چندانی نداشته و در نهایت مالک این سینما با صرف اندکی هزینه توانست به این سینما سر و سامان بدهد. اما این وضعیت چندان هم مطلوب نبود تا اینکه مالک تصمیم می‌گیرد سینما را به صورت مشارکتی بسازد که این شراکت هم انجام نشد و در نهایت سینما در سال ۱۳۹۲ تعطیل شد. تعطیلی این سینما تا کنون پیامدهای بسیاری داشته که باعث گله و شکایت ساکنان محله شده است.

تعطیلی دردسرساز سینما

 این روزها کمتر کسی است که از تعطیلی سینما پیوند اطلاع نداشته باشد. اتفاق ناگوار فرهنگی که روز به روز شهروندان منطقه ۱۵ بیشتر متوجه پیامدهای آن می‌شوند. «یاور انصاری» دبیر شورایاری محله طیب در این‌باره گفت: «موضوع فقط به تعطیلی سینما ختم نمی‌شود. بسیاری از مکان‌های فرهنگی در پایتخت تعطیل هستند یا فعالیتی ندارند، اما تعطیلی سینما پیوند برای اهالی به نوعی دردسرساز شده است.» انصاری ادامه داد: «در حال حاضر به دلیل اینکه  مالک سینما  در دسترس نیست، عده ای از افراد فرصت طلب از جمله معتادان و کارتن خواب‌ها از این فرصت استفاده کرده و این مکان را تبدیل به پاتوق خود کرده‌اند. این افراد با نفوذ به داخل ملک سینما از این فضا به عنوان سرپناه استفاده می‌کنند.»

انباری ضایعات فروش ها

اطراف سینما پیوند چند مغازه ضایعات فروشی وجود دارد که تعطیلی این سینما به نفع کسبه این مغازه‌ها تمام شده است. «مژده ترابی» یکی از ساکنان خیابان خاوران در این‌باره گفت: «مقابل سینما پیوند یک ایستگاه اتوبوس قرار دارد که شهروندانی در هنگام انتظار برای سوار شدن به اتوبوس متوجه سد معبری می شوند که این ضایعات فروشان در مقابل این سینما ایجاد کرده‌اند. این افراد با قرار دادن هر گونه وسیله اضافه از جمله قطعات آلومینیوم، پسماندهای خشک، بشکه‌های پلاستیکی و پتوهای کهنه در مقابل در ورودی سینما این مکان را به انباری تبدیل کرده اند. هر رهگذری که از اینجا  رد شود گمان نمی‌کند که از مقابل یک سینما رد شده است، این کسبه به نوعی ادعای مالکیت دارند. بارها شخصا به عنوان یک شهروند به آنها به صورت شفاهی تذکر داده ام که کارساز نبوده و با برخورد نامناسب این کسبه روبه رو شده‌ام.»

کد خبر 479162

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha