رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: آموزش رانندگان حمل‌ونقل درون‌شهری در کاهش آلایندگی هوا تأثیر بسزایی دارد و شهرداری باید اجرای این طرح را در دستور کار قرار دهد.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، کامران گردان در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: از آنجاکه مدیریت شهری یکی از نهادهای مستقیم در برنامه‌های کاهش آلایندگی هوا و حفظ محیط‌زیست است، آموزش باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: البته شورا و شهرداری تاکنون نیز اقدام‌های تأثیرگذار در حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌ها داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اتوبوس‌های حمل‌ونقل درون‌شهری نیز در آلایندگی‌ها تأثیرگذار هستند و از این‌رو توقع داریم رانندگان در ایستگاه‌ها کمتر توقف کنند.

گردان اضافه کرد: این اتوبوس‌ها از سوخت گازوییل استفاده می‌کنند و به دلیل نوع سیستم فنی نمی‌توانند خاموش شوند و به همین دلیل بهتر است کمتر در ایستگاه‌ها توقف داشته باشند.

وی اخذ معاینه فنی را یکی از الزام‌ها در فعالیت اتوبوس‌های درون‌شهری دانست و گفت: آموزش رانندگان پیرامون راهکارهای کاهش آلایندگی هوا باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز در نطق پیش از دستور نشست امروز خواستار بهبود وضعیت حقوقی و بیمه‌ای کارکنان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شد.

رضوان سلماسی افزود: بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی پرسنل این سازمان به‌طور کامل پرداخت‌ نشده و اکنون با مشکل مواجه هستند.

وی بیان کرد: پرداخت نشدن حق بیمه و بدهی به تأمین اجتماعی سبب شده تا نیروهای این سازمان امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای را نداشته باشند.

سلماسی افزود: بیمه کارکنان باید در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.

کد خبر 479105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha