مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

رئیس‌کل دادگستری استان فارس از تشکیل ۴۳ پرونده فساد اقتصادی در استان فارس خبر داد.

دادگستری استان فارس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در نشست قضایی استان با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار پرونده به مجموعه قضایی استان وارد می‌شود، در چند روز  اخیر اقدامات زیادی برای کاهش ورودی پرونده‌های قضایی در سطح استان انجام‌ شده است.

وی با اشاره به این‌که در دوران تحول قوه قضاییه مبارزه با فساد اقتصادی به جد در دستور کار است، بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۱ پرونده مربوط به اخلال در نظام اقتصادی و بازار ارز در شعبه ویژه جرائم اقتصادی استان رسیدگی شده که مرتکبین آن به حبس‌های طولانی محکوم‌ شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس از تشکیل ۴۳ پرونده مفاسد کلان و غیر کلان اقتصادی خبر داد و بیان کرد: این پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌های استان ازجمله مرودشت، زرقان، ارسنجان و... است.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات در دستور کار مجموعه قضایی استان افزایش سرمایه اجتماعی است، در این  زمینه با نظرسنجی‌های انجام‌شده دستگاه قضایی استان فارس در چند مدت اخیر امتیاز خوبی در جلب رضایت ارباب‌رجوع داشته است.

موسوی از حبس زدایی به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مجموعه قضایی استان یادکرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۶ هزار زندانی در سطح استان آزاد شده‌اند البته در ۱۰ روز گذشته نیز بیش از هزار زندانی دیگر نیز آزاده شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: در حال حاضر ۵۰ زندانی مهریه در سطح زندان‌های استان است.

وی با تأکید بر این‌که ۹۲ درصد از ابلاغات دادگستری فارس به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود، اظهار کرد: برای رسیدگی به پرونده‌های مسن در چند مدت اخیر با اقدامات صورت گرفته بخش عمده‌ای از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده‌اند و در حال حاضر کمتر از ۵۰۰ پرونده با عمر بالاتر از ۲ سال در مجموعه قضایی استان است که این نشان‌ دهنده همت مضاعف قضات فارس است.

کد خبر 479074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha