مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: الآن بهترین زمان است که محدودیت‌ها و تنگ نظری‌ها و سخت گیری‌ها را کنار بزنیم. این ملت بزرگ استحقاق این را دارد که نگاهی با تسامح و مدارا به آنان داشته باشیم. الآن وقت آن است که از اختلافات دوری و از خطاهای احتمالی همه کسانی که از نظر ما مشکل دارند، صرف نظر کنیم.

علی یونسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران، مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در خصوص راه حفظ وحدتی که زیر تابوت سردار شهید قاسم سلیمانی به وجود آمده، اظهار داشت: به نظر من بهترین الگو خود قاسم سلیمانی است. یعنی مسئولین باید مدل این سردار شهید عمل کنند. از سیاسیون و مردم کرمان بپرسید که آیا قاسم سلیمانی آنجا مرزبندی داشت!؟

حجت الاسلام علی یونسی تأکید کرد: همه می‌دانند که شهید قاسم سلیمانی سرباز مطیع رهبر بود و بالاتر از جریان‌های سیاسی عمل می‌کرد. یعنی با هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب ارتباط داشت و تا آخرین روزها با آیت الله هاشمی رفسنجانی هم ارتباط داشت و به ایشان هم گزارش کار می داد.

مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: هیچ کس، هیچ زمان از زبان قاسم سلیمانی سخن یا موضعی حزبی، گروهی، جناحی و افراطی نشنید؛ رفتارش با همه یکسان بود. مسئولین کشور باید همین گونه عمل کنند. الآن بهترین زمان است که محدودیت‌ها و تنگ نظری‌ها و سخت گیری‌ها را کنار بزنیم. این ملت بزرگ استحقاق این را دارد که نگاهی با تسامح و مدارا به آنان داشته باشیم. الآن وقت آن است که از اختلافات دوری و از خطاهای احتمالی همه کسانی که از نظر ما مشکل دارند، صرف نظر کنیم.

یونسی با اشاره به تشییع میلیونی پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: این رفراندوم عمومی و وحدت ملی، یک عفو عمومی هم می طلبد. نگاه سردار سلیمانی بزرگوارانه و ملی بود. مسئولین، کارگزاران و دست اندرکاران امر انتخابات در همه نهادهای مسئول، مخصوصا در انتخاباتی که پیش رو هست، باید از ایجاد محدودیت برای نامزدها پرهیز کرده و انتخاب ملت را محدود نکنند؛ مخصوصا در بین اقوام ایرانی. و به خصوص در استان هایی مثل کردستان و سیستان و بلوچستان کسانی که نماینده واقعی مردم هستند و مردم می پسندند را به مجلس بفرستیم.

وی ادامه داد: هیچ کس نمی گوید کسانی که قانون صلاحیت آنها را رد کرده باید مورد عفو قرار بگیرند. در مورد کسانی که سلب صلاحیت قانونی هستند و محکومیت مؤثر دارند و یا ضد امنیتی هستند هیچ حرفی نداریم. ولی در عین حال، باید کسانی که با سلیقه و نگاه ما جور در نمی آیند را تحمل کنیم. این به نفع نظام و کشور است. نباید فراموش کنیم که همه کسانی که احتمالا منتقد به وضع موجود هستند نیز چگونه در این تشییع پیکر سردار سلیمانی حضور یافتند و ادای دین کردند. پس باید بدانید که در روزهای سخت همه به یکدیگر و وحدت ملی نیاز داریم.

مشاور ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تأکید بر اینکه ملت ایران به تک تک فرزندانش احتیاج دارد، اظهار داشت: هیچ فرد ایرانی اضافه نیست. همه ایرانیان، با هر گرایش سیاسی و قومی و مذهبی فرزندان ایران هستند. تا می‌توانیم چتر گذشت و عفو را پهن کنیم و بگذاریم در خیمه انقلاب همه افراد جا بگیرند. ما این خیمه را محدود نکنیم و بگذاریم از هر جایی که بخواهند مردم می توانند وارد این خیمه شوند؛ کسی را محدود نکنیم.

وی تأکید کرد: محروم کردن مجلس شورای اسلامی از شخصیت های مثل علی مطهری که فرزند شهید و خود یکی از شخصیت‌های برجسته اسلامی و ملی است، به نفع دشمنان ملت و به زیان نهاد قانونگذاری کشور است و رد صلاحیت ایشان چه توجیهی دارد!؟ یا رد صلاحیت نماینده‌ای آزاده مانند محمود صادقی که خود فرزند شهید و یکی از نمایندگان لایق و شایسته و شجاع مجلس هست، با چه توجهی انجام می شود!؟ تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس هم همین طور است.

کد خبر 478988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    1 0
    توروخدا اول مردم رو عفو کنید گناه دارن
  • بهروز IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 1
    من متوجه نمیشم این آقای یونسی باچه رویی از عفو حرف میزند اولا ایشان طی سالهای گذشته برطبل تفرقه بین اقوام کوبیده و خودش هم سابقه خوبی تدارد حالا منظورش از عفو چیه بنده نمیدانم
  • علی کوثری IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 2
    آقای یونسی بهتراست‌دلایل‌رد‌صلاحیت‌ایهارا‌که‌شورای‌محترم‌نگهبان‌کتبآ‌به‌آنها‌ارایه‌کرده‌را‌از‌خود آنها بپرسید و شهامت و انصاف اگردارید‌به‌افکار‌عمومی‌ارایه‌کنید‌، نه‌ژست طلبکارانه ‌‌‌‌‌‌‌‌بگیری و شعار های‌عوام‌فریبانه‌دهید‌ شهادت حاج‌قاسم دستاورد‌برجامی‌شماست‌و‌باید‌به ملت‌و تاریخ پاسخگو باشید .نه عوام‌فریب.وعده‌های‌دروغ‌تا‌کی‌ ؟!
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 0
    معنی چتر عفو و بخشش بر سر همه یعنی چه؟ مگر عموم گناهکاراند که نظام حکومتی بخواهد عفوشان بفرماید؟
  • US ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
    0 0
    درودبدرود به شما ..وحدت ملی را گروههای نابود کردن که در این راستا منافع مالی و شخصی دارند