معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برخی پزشکان کشور به‌صورت انفرادی به خارج از کشور می‌روند و مریض می‌بینند. درحالی که ما باید بیمار را به داخل کشورمان بیاوریم و به او خدمات دهیم تا صنعت گردشگری سلامت کشورمان تقویت شود.

پزشک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان‌بابایی اظهار کرد: بیمار خارجی که وارد کشور ما می‌شود، از هواپیمایی، ترابری و هتل‌های ما استفاده می‌کند و در این میان هم خیلی‌ها از حضور او در کشور برخوردار و منتفع می‌شوند و هم خودش با سلامت کامل به کشورش برمی‌گردد.

وی گفت: اقتصادی که ناشی از گردشگر سلامت است، نه فقط پزشکی بلکه اقتصاد مملکت را می‌چرخاند. بنابراین باید تلاش کنیم که بیمار خارجی را به داخل کشور بیاوریم.

دکتر جان‌بابایی تاکید کرد: همکاران ما حتی اگر می‌خواهند به خارج از کشور بروند، باید این کار آنقدر مدیریت‌شده باشد که فقط برای بیماران سرپایی بروند و خدمات بستری و جراحی را به داخل کشور بیاورند. چون هم سودش بیشتر است و هم تضمین خدماتش.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت ما نسبت به کشورهای رقیب‌مان عقب‌ماندگی‌هایی داریم. هند و ترکیه دو کشوری هستند که در این منطقه به‌سرعت در جهت جذب گردشگر کار می‌کنند و سالانه بیش از ۳ برابر ما می‌توانند در این حوزه منابع جذب کنند. درحالی که ظرفیت‌ها و جایگاه ما از نظر دسترسی جغرافیایی در حوزه گردشگری سلامت بسیار بیشتر است. البته از نظر رفت‌ و آمد ممکن است مانند آن‌ها نباشیم اما نتوانستیم از پتانسیل‌های جذابی که کشور ما در این حوزه دارد، استفاده کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر این که حوزه گردشگری سلامت ایران در چند سال اخیر به دلیل رشد دلال‌پروری خدشه‌دار شده است، گفت: این مساله سبب شده که نه‌تنها منابع به‌درستی وارد کشور نشود، ‌بلکه حیثیت پزشکی این کشور لطمه ببیند. آسیب و هزینه این اتفاق بسیار بالاست و برگشت به شرایط اولیه بسیار دشوار خواهد بود.

کد خبر 478947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha