مفتی فربه داعش که دستور منفجر کردن مرقد یونس پیامبر(ع) و اعدام شماری از مخالفان این گروه تروریستی را صادر کرده بود، در موصل دستگیر شد.

ابوعبدالباری مفتی فربه داعش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از العربیه، مفتی فربه داعش در موصل عراق که روزگاری در عملیات اعدام مخالفان این گروه تروریستی دست داشته و فتوای منفجر کردن مرقد یونس پیامبر (ع) را صادر کرده بود، روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی عراق دستگیر شد.

سمت چپ شفاء النعمه ملقب به ابوعبدالباری مفتی داعش
  • مفتی فربه داعش کیست و چگونه بازداشت شد؟

بخش اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق در بیانیه‌ای خود اعلام کرد نیروهای امنیتی روز پنج شنبه موفق شدند مفتی چاق و فربه داعش را که ملقب به «ابوعبدالباری» بود، بازداشت کنند.

در بیانیه دستگاه امنیتی عراق آمده است: تیم ضربت وابسته به فرماندهی پلیس نینوا (نیروهای ویژه پلیس فدرال) موفق شدند «شفاء النعمه» ملقب به «ابوعبدالباری» از مسئولان به اصطلاح هیئت شرعی داعش و مفتی معروف این گروه تروریستی را دستگیر کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مفتی در دوره تسلط تروریست های داعش بر شهر موصل در مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور، به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر (موصل) فعالیت می‌کرد و به خطبه‌های تحریک آمیزش علیه نیروهای امنیتی معروف بود. او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آن تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد.

دستگاه امنیتی عراق اعلام کرد این مفتی فربه داعش در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شد. بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، ابوعبدالباری از رهبران رده نخست داعش و مسئول صدور فتوای منفجر ساختن مسجد یونس پیامبر (ع) در شهر موصل و همچنین فتواهای مربوط به اعدام شماری از علما و روحانیون به دلیل خودداری از بیعت با این گروه تروریستی به شمار می آمد.

نیروهای امنیتی عراق  پس از دستگیری این مفتی، برای جابه‌جایی او دچار مشکل شدند و به ناچار از وانت برای انتقال او استفاده کردند.

گفتنی است مرقد تاریخی یونس پیامبر(ع) از جایگاهی ویژه در میان مردم موصل برخوردار است. در سال ۲۰۱۴ گروه تروریستی داعش در ادامه تخریب تمامی مساجد دارای ضریح و مرقد، اقدام به منفجر کردن این بنای تاریخی کرد.

گروه تروریستی داعش از ژوئن سال ۲۰۱۴ تا زمان آزادسازی موصل بوسیله نیروهای عراقی در ژوئیه ۲۰۱۷ کنترل این شهر را در دست داشت.

  • تصاویر بیشتر از  شفاء النعمه ملقب به ابوعبدالباری مفتی فربه داعش را ببینید:
     
 شفاء النعمه ملقب به ابوعبدالباری مفتی فربه داعش
شیوه انتقال ابوعبدالباری مفتی فربه داعش پس از دستگیری
شفاء النعمه ملقب به «ابوعبدالباری» مفتی داعش

کد خبر 478817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامران AE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    1 0
    خاک تمام موصل بر سرش حیف نون
  • امین TR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 0
    معلومه که هم مفتی بوده و هم مفتخور