«تیلدا سوئینتون» هنرپیشه بریتانیایی جایزه «فلوشیپ» آکادمی هنرهای سینما و تلویزیون بریتانیا (بفتا) امسال را دریافت می‌کند.

تیلدا سوئینتون

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ددلاین نوشت: «تیلدا سوئینتون» بازیگر برنده جوایز بفتا و اسکار، امسال ‌برای مشارکت بی‌نظیرش در فیلمسازی، فیلم‌های مستقل و فعالیت‌های انسان‌دوستانه جایزه «فلوشیپ» بفتا را که به عنوان بالاترین نشان آکادمی هنرهای سینمای و تلویزیونی بریتانیا شناخته می‌شود، دریافت می‌کند.

این هنرپیشه که برای آثار گلچین‌شده و بین‌المللی‌اش مشهور است، با کارگردانان سرشناسی همچون «لوکا گوادانینو»، «وس اندرسن»، «جیم جارموش»، «جانانا هاگ» و براردان کوئن همکاری داشته است.

«‌سوئینتون» در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ایفای نقش در فیلم «مایکل کلایتون» شد.

«سوئینتون» فعالیت خود را با همکاری با «درک جارمن» هنرمند و فیلمساز انگلستانی در سال ۱۹۸۶ آغاز کرد.  از جمله پروژههایی که در سال ۲۰۲۰ از این هنرپیشه خواهیم دید می‌توان به «سوغاتی: بخش ۲» ساخته «جانانا هاگ»، «خاطره» از « آپیچاتپونگ ویراسِتاکول» و فیلم جدید «‌وس اندرسن» اشاره کرد.

از برندگان پیشین این جایزه سینمایی می‌توان به چهره‌های سرشناسی چون «آلفرد هیچکاک»، «چارلی چاپلین»،‌ «استیون اسپیلبرگ»، «شان کانری»، «الیزابت تیلور»، «استنلی کوبریک»،‌ «آنتونی هاپکینز»، «لاورنس اولیویه»، «جودی دنچ»، «ونسا ردگریو»، «کریستوفر لی»، «مارتین اسکورسیزی»،‌ «هلن میرن» و «مایک لی» اشاره کرد.

این هنرپیشه جایزه خود را  در جریان مهمانی در لندن در ۲ مارس دریافت خواهد کرد.

کد خبر 478702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha