دویست‌وبیستمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله با عنوان «جز همدلی نباشدمان مرهمی دگر» به سه دوره امامت جمعه حضرت آیت الله خامنه ای در طول ۴۰ سال گذشته پرداخته است.

رهبری

به گزارش همشهری آنلاین،  در این مطلب آمده است: امام خمینی (ره) پس از درگذشت مرحوم آیت‌الله طالقانی و کناره‌گیری آیت‌الله منتظری از امامت نماز جمعه تهران، طی حکمی در تاریخ ۲۴ دی ۵۸، آیت‌الله خامنه‌ای را به‌عنوان امام جمعه‌ جدید تهران منصوب کرده و در حکم انتصاب ایشان  چنین نوشتند: «جنابعالی که بحمدالله‌ به حُسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید به امامت جمعه‌ تهران منصوب می‌باشید.»

دوران امامت جمعه آیت‌الله خامنه‌ای در طول چهل سال گذشته را می‌توان به سه دوره تقسیم کرد که ایشان در طول این سه دوره، بیش از ۲۴۰ بار به اقامه‌ نماز پرداخته‌اند.

اولین دوره، از اولین خطبه‌ نماز جمعه‌ ایشان از ۲۸ دی ۵۸ تا مجروحیت ایشان در حادثه‌ ترور ششم تیر سال ۶۰ ادامه داشت.

دوره‌ دوم، پس از چند ماه دوره‌ نقاهت پس از ترور و پس از انتخاب ایشان به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران تا انتخاب ایشان به عنوان رهبر انقلاب ادامه پیدا کرد.

دوره‌ سوم امامت جمعه‌ که شامل دوره‌ رهبری ایشان است. جمعه ۲۷ خرداد ۹۸ نماز جمعه‌ تهران پس از هشت سال بار دیگر میزبان امام جمعه‌ منصوب امام خمینی (ره) است.

کد خبر 478658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین TR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 1
    دوش دیوانه شدم عشق مرا دید و بگفت آمدم نعره مزن جامه مدر هیچ مگو رهبر عزیزم دلمان برای دیدن جمال شما از نزدیک تنگ شده بود خوش آمدی ...