مجلس نمایندگان آمریکا که حزب دموکرات در آن اکثریت دارد، روز چهارشنبه ۲۵ دی به ارسال دو اتهام رسمی بر ضد دونالد ترامپ به مجلس سنا رای داد.

Impeachment

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز با این رای راه برای سومین محاکمه استیضاح یک رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا در هفته آینده گشوده می‌شود.

قانونگذاران آمریکایی با ۲۲۸ رای موافق در برابر ۱۹۳ رای مخالف وظیفه محاکمه دونالد ترامپ به اتهامات سوءاستفاده از قدرت و مانع‌تراشی در برابر تحقیقات کنگره را به مجلس سنا که اکثریت آن در اختیار حزب جمهوریخواه، حزب متبوع ترامپ، است، سپردند.

اتهام سوءاستفاده از قدرت مربوط به تقاضای دونالد ترامپ از  اوکراین درباره انجام تحقیقات درباره فساد مالی ادعای جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش و  اتهام مانع‌تراشی در برابر کنگره مربوط به جلوگیری از شهادت شاهدان و تحویل اسناد به قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان می‌شود.

 این رای‌گیری که همچنین گروهی شامل هفت قانونگذار از حزب دموکرات معرفی‌شده بوسیله نانسی پلوسی، رئیس مجلس را به عنوان دادستانان این محاکمه تایید کرد، عمدتا در راستای خطوط حزبی بود.

انتظار می‌رود مجلس سنای آمریکا که ۱۰۰ نماینده دارد، ترامپ را در این محاکمه استیضاح تبرئه کند، زیرا هیچ‌کدام از ۵۳ نماینده حزب جمهوریخواه در آن از برکناری ترامپ حمایت نمی‌کند. برکناری رئیس‌جمهور در جریان محاکمه استیضاح در مجلس سنا نیاز به اکثریت دو سوم اعضا دارد.

اما این استیضاح سابقه ترامپ را لکه‌دار می‌کند و پخش تلویزیونی محاکمه می‌تواند برای او آزارنده باشد، چرا که او انتخاب مجدد در تاریخ سوم نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۹) را در پیش دارد و جو بایدن، معاون پیشین رئیس‌جمهور یکی از رقبای اصلی برای رسیدن به نامزدی حزب مخالف دموکرات در این انتخابات است.

نانسی پلوسی پیش از رای‌گیری در صحن مجلس نمایندگان گفت: «ما امروز در اینجا داریم از آستانه بسیار مهمی در تاریخ آمریکا می‌گذریم.»

عکسی از دو بند استیضاح ترامپ که در انتظار امضای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان است.

نانسی پلوسی، لایحه استیضاح را امضا می‌کند

مدیران استیضاح مجلس نمایندگان لایحه استیضاح را به مجلس سنا می‌برند

اطلاع‌نگاشت | استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا چطور انجام می‌شود؟

کد خبر 478577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha