لوموند در یادداشتی با بیان این نظر آورده است: با پیروزی ایران، کاخ سفید دیگر نمی‌تواند قدرت را به دست آورد مگر با زورآزمایی منطقه‌ای که پیروزی احتمالی آن با پیامدهای سیاسی اقتصادی مخربی همراه است.

آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه این یادداشت آمده است: پیروزی ایران در این مرحله به دست آمده و شایسته است که درس‌های مهمی از آن بگیریم.

بنا بر این گزارش، امریکا در خاورمیانه بیش از پیش از جایگاه‌های محلی محروم شده است و سهم خود را در برابر قدرت ایران که به طور اصولی شبکه‌های نفوذش را در عراق گسترش داده، از دست داد.

پنتاگون ادعا کرد که با ترور ( شهید) سردار قاسم سلیمانی بازدارندگی در برابر ایران را دوباره برقرار می کند، اما به نظر می رسد ترور (شهید)  سردار قاسم سلیمانی بسیار خطرناکتر از زنده بودن وی است.

برقراری وحدت جناح شیعه در برابر امریکا دستاورد مهمی برای حکومت ایران است.

اکنون امریکا دیگر پنج هزار نیرو در عراق ندارد، بلکه پنج هزار گروگان  احتمالی زورآزمایی جدید با ایران دارد. عدم واکنش آنها  غیبت اسف بار امریکا را  از چشم انداز راهبردی به جهان نشان می‌دهد. این غیبت تازگی ندارد، جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۳ عراق را اشغال کرد اما به زودی از پیدایش «خاورمیانه بزرگ» نا امید شد. باراک اوباما با ائتلاف ضد داعش حفاظت هوایی پنتاگون را برای  سلمانیه و شبکه‌های آن فراهم کرد.

ایران راهبرد روشمند طولانی مدت را در سه مرحله یعنی خنثی کردن تهدید نظامی عراق، افزاش قدرت شبه نظامیان طرفدار ایران در سطح امنیتی و سیاسی و نفوذ در نهادهای عراقی در شهر مقدس نجف به پیش برد.
اکنون نتیجه این راهبرد ایران به حاشیه راندن نیروهای امریکایی است که در انتظار خروج  نهایی خود هستند.

به راستی امریکا در این «جنگ دوازده روزه» در برابر ایران شکست خورده است.

  • منبع: اداره کل رسانه‌های خارجی- مترجم: سیده هاجر محسنیان
کد خبر 478525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha