رئیس پلیس فتا استان ایلام از کاهش کلاهبرداری فیشینگ همزمان با راه‌اندازی رمز دوم پویا در ایلام خبر داد.

رمز دوم پویا

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از کانال اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: بر اساس پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان در سال‌های گذشته، کلاهبرداری فیشینگ (Phishing) و سرقت اطلاعات کارت بانکی برای برداشت غیر مجاز بخش مهمی از کلاهبرداری‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده بود.

رئیس پلیس فتا ایلام افزود: پس از فعال شدن زیر ساخت‌های لازم از سوی بانک مرکزی و ابلاغ به بانک‌ها مشاهده می‌شود که مشتریان بانکی از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند.

جمالی ادامه داد: بررسی‌های پرونده تشکیل شده در پلیس فتا استان نشان می‌دهد که پس از فعال‌سازی رمز دوم پویا آمار کلاهبرداری فیشینگ روند کاهشی پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف نقش مهمی در کاهش کلاهبرداری فیشینگ دارد و باید فرهنگ‌سازی و آگاهسازی مناسب و بیشتری در این زمینه انجام شود.

جمالی به مشتریان بانکی که فعالیت‌های بانکی خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند تأکید کرد که هرچه سریعتر نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را بلافاصله از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  اطلاع دهند.

کد خبر 478476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha