یک سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس اعلام کرد که سفیر این کشور در تهران در سفری از پیش برنامه‌ریزی شده به لندن بازگشته است.

انگليس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایندیپندنت نوشت: یک سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) با تاکید بر اینکه سفر راب مک‌ایر به لندن از پیش برنامه‌ریزی شده بود، گفت که او قصد بازگشت به تهران را دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که بازگشت سفرا به کشور برای انجام رایزنی و گفت‌وگو امری معمول است و به‌طور متداول اتفاق می‌افتد.

راب مک‌ایر سفیر انگلیس در تهران پس از آنکه در ابتدای هفته جاری به دلیل شرکت در یک تجمع اعتراضی در تهران برای مدتی کوتاه بازداشت شد به لندن بازگشته است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت که مک‌ایر برای گفت‌وگو درباره این اتفاق به لندن سفر کرده است.

وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای با غیرقانونی، غیرحرفه‌ای و مشکوک خواندن حضور سفیر انگلیس در تهران در یک تجمع داخلی، این اقدام  و همچنین اظهارات مقامات انگلیسی در این رابطه را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه با یادآوری سابقه استعماری انگلیس در خاورمیانه اضافه کرده است که زمان دخالت سفرای انگلیس در امور داخلی دیگر کشورها و ایجاد تفرقه و دامن زدن به منازعات داخلی مدت‌ها است به سر رسیده و انگلیس باید این قبیل اقدامات مفتضحانه را کنار بگذارد و بدانند از دورانی که آفتاب در امپراتوری بریتانیا غروب نمی کرد دهه ها گذشته است. مردم هوشیار ایران با تمامی تفاوت سلیقه ها و دیدگاه ها، مداخله خارجی ها و به ویژه دولت هایی با سابقه استعمار و حمایت از دیکتاتورها را نمی پذیرند و فراموش نمی کنند که همین دولت انگلیس حامی اصلی و تسلیح کننده قصابان خاشقجی و کودک کشان یمن است.  

 وزارت امور خارجه در پایان این بیانیه خواستار خاتمه فوری هر گونه اقدام مداخله جویانه و تحریک کننده از سوی سفارت انگلیس در تهران شده و هشدار داد در صورت ادامه چنین رفتارهایی وزارت امور خارجه دیگر تنها به احضار سفیر بسنده نخواهد کرد.

کد خبر 478471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha