نوجوان ۱۴ ساله انگلیسی با حدس زدن نام ۱۲۹ اثر ادبی بر اساس نخستین جمله هر کتاب نام خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کرد.

مانتي لرد ركورددار گينس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، مانتی لرد با استفاده از روش‌های تصویرسازی جمله‌های ابتدایی ۲۰۰ اثر ادبی را از بر کرد و در رکوردگیری اخیر توانست جمله‌های آغازین ۱۲۹ کتاب را درست حدس بزند. رکورد پیشین در دست مردی هندی بود که توانسته بود نام فقط ۳۰ کتاب را با شنیدن جمله اول آنها به یاد بیاورد.

نکته جالب اینکه مانتی می‌توانست رکورد خود را به ۱۳۰ برساند اما پدر ۴۴ ساله‌اش فابین لرد که تهیه‌کننده تلویزیون است، همان ابتدای رکوردگیری به جای خواندن جمله اول کتاب اول به اشتباه نام کتاب را گفت. از جمله کتاب‌هایی که در این رکوردشکنی به آنها اشاره شد می‌توان مجموعه هری پاتر، آثار ویلیام شکسپیر، کتاب‌های جیمز باندی یان فلمینگ، آثار فرانتس کافکا و کتاب‌های جنجالی «لولیتا» و «پرتقال کوکی» را نام برد.

۱۱ روز پس از آنکه ویدئوی رکوردشکنی مانتی لرد به موسسه گینس ارائه شد، مدیران آن این رکورد دانش‌آموز ۱۴ ساله انگلیسی را به شکل رسمی در کتاب رکوردها ثبت کردند. او فقط دو تا سه هفته برای حفظ کردن جمله اول کتاب‌ها وقت گذاشت و خودش اعتراف کرد هنگام رکوردگیری جمله اول «ارباب حلقه‌ها» را با «هابیت» اشتباه گرفته بود. مانتی در هفت سالگی نخستین کتاب خود را منتشر کرده است.

کد خبر 478444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha