خانه موزه استاد معین در محله چهارصددستگاه منطقه 14 امسال برای سومین بار میزبان جشنواره موسیقی کشوری امیرجاهد می شود.

خانه موزه استاد معین

 همشهری آنلاین- مژگان مهرابی: خانه موزه استاد امیرجاهد و دکتر معین در محله چهارصددستگاه واقع شده و یکی از بناهای تاریخی منطقه به شمار می آید. این مکان فرهنگی تا قبل از سال ۱۳۸۳ در اختیار فرزندان استاد معین بود و بعد از آن به تملک شهرداری منطقه ۱۴ درآمد. «مهدی بیدگلی» دبیر اجرایی سومین جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد در این باره گفت: «استاد امیرجاهد یکی از تصنیف سرایان نامی ایران و پدر همسر دکتر معین است. خانه این ۲ استاد فرزانه در کنار هم بوده که بعد از تملک شهرداری در هم ادغام شده است. از آنجا که استاد امیرجاهد زحمات زیادی برای حفظ موسیقی ایران کشیده، حالا خانه او تبدیل به پایگاهی برای برگزاری همایش ها و جشنواره های موسیقی شده است.» به گفته بیدگلی امسال برای سومین بار جشنواره موسیقی امیرجاهد، که جشنواره ای کشوری است در خانه موزه استاد معین برگزار می شود. او در ادامه افزود: «هدف از برگزاری این جشنواره حفظ و ارتقای هنر موسیقی ملی و کشف استعدادهای درخشان در این حوزه است.» به گفته بیدگلی، ثبت نام در جشنواره استاد امیرجاهد از ۲۸ دی ماه شروع شده و تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ ادامه دارد.  علاقه مندان به شرکت در این برنامه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۷۸۳۰۰۸ تماس بگیرند.
بد نیست بدانید استاد امیرجاهد کسی است که هنرستان آزاد موسیقی را راه اندازی کرده و در سال ۱۳۰۸ اولین تصنیف خود را به ثبت و ضبط رسانده است. بیش از ۱۰۰ سرود و تصنیف از استاد امیرجاهد که بیشتر مضامین اجتماعی، سیاسی و فلسفی دارد و همچنین دیوانی از این استاد هنرمند در ۲ جلد به یادگار مانده است.
بیدگلی درباره برنامه های خانه موزه استاد معین افزود: «در این مکان کلاس های آموزشی موسیقی، خوشنویسی و مولوی شناسی برگزار می شود. شهروندانی که به شرکت در دوره های آموزشی تمایل دارند می توانند به خانه موزه استاد معین واقع در چهارصددستگاه، خیابان بایزید بسطامی مراجعه کنند. »

کد خبر 478395

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha