رئیس جمهور گفت: اینکه هواپیمایی از ملیت‌های مختلف مخصوصا ایرانی‌های عزیز ما هدف یک موشک به اشتباه قرار گیرد، غیرمنتظره بود و فکر نمی‌کردیم که چنین اشتباهی رخ دهد.

روحاني

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی طی سخنانی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به شهادت سردار سپهبد سلیمانی گفت: سردار عزیز ما از دست ما رفت و ما از این به بعد باید به فکر میراث سردار سلیمانی باشیم. سردار مرزبان ایران بود اما هیچ وقت نمی خواست بین ایرانیان مرزی را بوجود اورد.

وی افزود: ما همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم و منافع ما منافع مشترک است. ما می‌دانیم در این کشور سلیقه‌های مختلف حاکم است، ولی ایران دارای یک رنگ و یک نام و یک سلیقه نیست، ما باید به سلیقه های مردم و اندیشه ها و راه های مردم احترام بگذاریم و همه ایرانی هستند و ایران برای همه است. این سرزمین به جناح و افکار خاصی مرتبط نیست و به همه ارتباط دارد. در این شرایط احساس ما این است که جان هر فرد ایرانی جان ماست. از دست رفتن یک نفر بیگناه به منزله یک نفر انسانیت است.

رییس جمهور بیان کرد: علت اینکه این حوادث مردم ما را به درد آورد این است که  این عروج‌ها بسیار مظلومانه بود. هم شهادت شهید سلیمانی مظلومانه بود و  هم از دست رفتن جان عزیزان ما در کرمان و هم از دست رفتن عزیزان ما در پرواز مظلومانه بود، این مظلومیت دل همه را آتش زده است و مردم را بیقرار کرده است. هر سه حادثه برای جامعه ما غیرمنتظره بود.

رییس جمهور افزود: ما می‌دانستیم امریکا جنایتکار است، اما فکر نمی‌کردیم امریکا در کشور دیگر میهمان آن کشور را که یکی از سرداران مبارزه با تروریسم بود، با موشک هدف قرار بدهد. شهید سلیمانی نماد شجاعت و شهادت و شهامت بود.

وی با اشاره به جان باختن تعدادی از مردم در کرمان ادامه داد: از دست رفتن عزیزان ما در کرمان هم غیرمنتظره بود و کسی فکر نمی‌کرد در تشییع یک عزیز به این زودی به آن عزیز ملحق شوند و به جای اینکه دفن او را شاهد باشند، او را در اسمان ها زیارت کنند و این هم غیرمنتطره بود.

روحانی با اشاره به حادثه سقوط هواپیما گفت: اینکه هواپیمایی از ملیت‌های مختلف مخصوصا ایرانی‌های عزیز ما هدف یک موشک به اشتباه قرار گیرد، غیرمنتظره بود و فکر نمی‌کردیم که چنین اشتباهی رخ دهد، البته آنهایی که اشتباه کردند همان‌هایی هستند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کردند.

بخشی از اظهارات رئیس جمهور را در این ویدئو ببینید
روحانی: در سانحه سقوط هواپیما کسانی اشتباه کردند که همیشه برای امنیت کشور تلاش کرده‌اند

ببینید | روحانی: این حادثه باورکردنی نبود ؛ هیچ کس نمی‌تواند باور کند که یک هواپیمای مسافربری در کنار فرودگاه هدف قرار بگیرد ...
 
کد خبر 478388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 0
    سوال اينكه چرا فكر نكرديد به اين موضوع