چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

گوگل هوش مصنوعی خود را برای پیش بینی آب و هوا ارتقاء بخشید تا بتواند با سرعت بیشتری تغییرات وضعیت جوی را حدس بزند.

هوش مصنوعي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیواطلس، یکی از چالش‌های جدی سیستم‌های هوش مصنوعی پیش‌بینی دقیق آب و هوا با توجه به انبوه متغیرهایی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرند. گوگل می‌گوید با ارتقای هوش مصنوعی دقت این نوع پیش بینی‌ها را افزایش داده است.

پیش بینی سریع تغییرات آب و هوایی در کوتاه مدت علیرغم پیشرفت‌های حاصل شده هنوز ممکن نیست. این نوع پیش بینی‌ها برای برخی صنایع مثل صنعت هواپیمایی بسیار ضروری است تا بتوانند وضعیت آب و هوا را ظرف یک تا دو ساعت آینده پیش بینی کنند. اما هوش مصنوعی ارتقاء یافته گوگل می‌تواند این روند پیش‌بینی را تسریع کند تا بتوان حدس زد بارندگی در یک منطقه چه زمانی آغاز می‌شود و چه زمانی به پایان می‌رسد.

مایکروسافت و هوش مصنوعی برای پاورپوینت

اقداماتی از این دست علاوه بر خلبانان به کشاورزان نیز کمک می‌کند تا کیفیت کشاورزی خود را بهبود ببخشند. کمک به سازمان‌های درگیر در امور امدادی نیز از جمله دیگر مزایای استفاده از چنین سیستمی است.

گوگل برای ارتقای هوش مصنوعی سیستم پیش بینی آب و هوای خود از مدل‌سازی شبکه‌های عصبی مغز انسان بهره گرفته و با موفقیت تغییرات آب و هوایی منطقه‌ای به وسعت یک کیلومتر مربع را ظرف یک ساعت آینده پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 478377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha