این مدافع کامرونی با ۶ سقوط به دسته پایین تر به نوعی رکورددار در این زمینه محسوب می‌شود.

باسونگ

به گزارش همشهری آنلاین، سباستین باسونگ مدافع کامرونی مد نظر استقلال در طول دوران حرفه‌ای خود آمار عجیبی از خود بر جای گذاشته است.این بازیکن که البته سابق کاپیتانی تیم ملی کامرون را هم در کارنامه دارد با ۶ سقوط به دسته پایین تر به نوعی رکورددار در این زمینه محسوب می‌شود.

باسونگ در سال ۲۰۰۶ با متز به لیگ دو فرانسه سقوط کرد و سال ۲۰۰۸ مجددا همین اتفاق برای تیم فرانسوی افتاد.  سال ۲۰۰۹ در حالی که این بازیکن لیگ فرانسه را به مقصد جزیره ترک کرده بود اما بدبیاری و سقوط همچنان گریبان او را گرفت تا این بار قرعه به نام نیوکاسل انگلیس بیفتد تا حضور در چمپیون شیپ را تجربه کند.

شاید تنها شانس باسونگ در دوران حرفه‌ای حضور در تاتنهام باشد. تیمی که توانست ۳ فصل حضور در سطح اول فوتبال جزیره را با آن تجربه کند. اما جدایی از تاتنهام دوباره این مدافع را در مسیر سقوط قرار داد و این بار قرعه به نام ولوور همپتون افتاد تا در فصل ۲۰۱۲ به چمپیون شیب سقوط کند.

باسونگ اما با حضور در نوریچ سیتی در سقوط به دسته پایین تر باز هم دبل کرد. او با نوریچ یک بار در فصل ۲۰۱۴ به دسته پایین تر سقوط کرد در حالی که فصل بعد توانسته بودند به لیگ برتر صعود کنند اما مجددا در فصل ۲۰۱۶ به چمپیون شیپ سقوط کردند تا از این حیث این بازیکن کامرونی رکورددار فوتبال دنیا باشد. باسونگ به کارنامه‌ای که دارد نشان می‌دهد بازیکن باکیفیتی است اما بدشانسی و البته شاید انتخاب‌های نادرست در ثبت این رکورد بی تاثیر نبوده است.

کد خبر 478368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha