در پی انتشار اخباری مبنی بر طولانی‌شدن برخی نوبت‌دهی‌ها برای انجام عمل جراحی در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود امکانات در اتاق‌های عمل، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد که دلیل نوبت‌دهی‌های طولانی، کمبود تجهیزات نیست.

اتاق عمل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس حسین صفوی گفت: ما در حوزه تجهیزات پزشکی با کمبود عمده‌ای مواجه نیستیم. هرچند برخی از کمپانی‌ها و بانک‌های خارجی به دلیل فشار تحریم‌ها برای تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی، ارسال آن‌ها و جابجایی پول همکاری نمی‌کنند و تامین سخت‌تر شده است، اما موجودی کشور در حوزه تجهیزات پزشکی خوب است.

صفوی با بیان اینکه امیدواریم تامین تجهیزات پزشکی را به همین صورت به طور مداوم ادامه دهیم، افزود: البته کالاها در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی متنوع است، اما به طور کلی و معمول ذخیره ما در کشور در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی همواره سه تا چهار ماهه است. برخی اقلام را حتی بیش از این زمان در کشور داریم.

وی درباره علت طولانی‌شدن برخی نوبت‌دهی‌ها در انجام اعمال جراحی اظهار کرد: همان طور که گفتم، دلیل نوبت‌دهی‌های طولانی کمبود تجهیزات نیست. با توجه به درخواست‌هایی که می‌شود و محدودیت منابعی که البته در همه کشورها وجود دارد، شاهد این نوبت‌دهی‌ها هستیم. البته اعمال جراحی که فوریتی و اورژانسی باشد، بلافاصله انجام می‌شود.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اعمال جراحی الکتیو بر اساس نوبت‌دهی انجام می‌شود که در تمام دنیا به همین صورت است.

کد خبر 478364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha