رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: به دنبال وقوع سیلاب در شرق هرمزگان و صدور دستور ویژه رئیس قوه قضائیه، امدادرسانی به مردم سیل‌زده شهرستان‌های بشاگرد و جاسک در حال انجام است.

سیل روستا هرمزگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی صالحی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جاسک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی دستور ویژه رئیس قوه قضاییه به‌منظور تعامل و هماهنگی همه‌جانبه مراجع قضایی با دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه هلال‌احمر و نیروی انتظامی برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم دستگاه قضایی استان با تشکیل کارگروه ویژه و بسیج امکانات در همان لحظات اولیه به مشارکت در روند امدادرسانی و صدور دستورات قضایی ویژه در این زمینه اقدام کرده است.

وی با اعلام این‌که دستورات لازم به روسای حوزه‌های قضایی درگیر سیل به‌ویژه دو شهرستان جاسک و بشاگرد ابلاغ‌شده است، اضافه کرد: با دستور قضایی و تصویب شورای تأمین شهرستان‌های جاسک و بشاگرد، همه روستاهای درگیر سیل تخلیه‌ شده و ساکنان آنها به اردوگاه‌های موقت منتقل‌ شده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از استمرار امدادرسانی زمینی و هوایی به مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان خبر داد و افزود: در حال حاضر به دلیل مسدود شدن راه‌های ارتباطی، ۳ فروند بالگرد هلال‌احمر، ارتش و سپاه در حال انجام عملیات امدادرسانی هوایی است و قایق‌های تندرو سپاه نیز در مجاورت ساحل جاسک مستقر شده‌اند.

صالحی با تأکید بر لزوم توزیع به‌موقع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: تاکنون بر اساس گزارش جمعیت هلال‌احمر، بیش از ۸۵۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۲۰۰ شل آب‌معدنی جهت توزیع بین مناطق کوهستانی شهرستان جاسک شامل جگین بالا و روستاهای توابع، حوزه پرکوه، نوگین، گیشدان و جانوری به‌وسیله بالگرد ارسال‌ شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: جمع‌آوری اقلام ضروری و مایحتاج سیل‌زدگان با مشارکت خیران و مردم تحت نظارت دادگستری شهرستان‌های جاسک و بشاگرد همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه قضایی استان و اداره‌های راهداری، برق و جمعیت هلال‌احمر، از مجموع ۴۸ روستای بدون برق ۳۱ روستا برق دار شده‌اند و برق ۱۸ روستای دیگر به‌محض فروکش کردن رودخانه جگین وصل خواهد شد.

صالحی همچنین با اعلام این‌که دستورات لازم به نیروی انتظامی و بسیج برای حفظ امنیت و نظم عمومی در مناطق سیل‌زده داده‌ شده است، اظهار کرد: تأکیدات لازم به اداره راهداری شهرستان جاسک جهت بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان و روستاهای هم‌جوار صورت گرفته است تا ضمن ایمن‌سازی مسیرها در اسرع وقت، امکان تردد وسایل نقلیه فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با تذکر و هشدار جدی به دستگاه‌های مسئول، از آنان خواست با پیش‌بینی مسیرهای هدایت سیلاب و ساخت و بازسازی سیل بندها برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، اقدام لازم را انجام و تسهیلات، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

صالحی بیان کرد: دستگاه قضایی به‌طور جدی بر روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و تحقق وعده‌های مسئولان برای رفع مشکلات موجود نظارت خواهد کرد و هیچ‌گونه تساهل و تسامح را در این حوزه نمی‌پذیرد.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.

کد خبر 478333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha