رئیس اداره بهزیستی ابرکوه گفت: امسال با پرداخت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه زمینه اشتغال حدود ۷۰ معلول و مددجوی زیرپوشش این نهاد در شهرستان فراهم شد.

اشتغال برای معلولان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، زهره اکرمی در حاشیه بازدید از کارگاه صنایع دستی یکی از مددجویان افزود: سقف مبلغ تسهیلات تا ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد و به متقاضیان طرح‌های کسب و کار خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت ‌شده است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون حدود یکصد طرح خوداشتغالی مددجویان که بیشترشان معلول هستند، برای دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل در انتظار دریافت وام هستند.

اکرمی ادامه داد: در صورت پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات، زمینه اشتغال بیش از ۱۲۰ نفر در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و قالی‌بافی فراهم خواهد شد.

رئیس بهزیستی ابرکوه اضافه کرد: با توجه به اینکه ۱۰ درصد افراد جامعه‌ به نحوی با معلولیت‌های مختلف ذهنی، جسمی، حرکتی، شنوایی و بینایی روبرو هستند، ۷۰ درصد معلولان شهرستان متأهل هستند.

وی تاکید کرد: با وجود تلاش مراکز مشاوره تحکیم بنیان خانواده در این شهرستان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، امسال ۴۰ درصد متقاضیان پرونده‌های طلاق از طریق مشاوره با یکدیگر صلح و سازش کردند.

 این مسئول برگزاری دوره‌های مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج، ارائه خدمات مشاوره از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی این اداره و همچنین سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها) را در کاهش این پدیده اجتماعی رو به افزایش در جامعه بسیار موثر دانست.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

کد خبر 478142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha