۹۰ واحد خرید و فروش پسماند خشک غیر مجاز(ضایعات فروشان) در ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۵ تعیین تکلیف و به زودی از این محدوده شهری منتقل می شوند.

ضایعات فروشان منطقه 15

همشهری آنلاین/ سارا جعفرزاده: ضایعات فروشان در ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۵ معضل دیرینه ای اند که به زودی وضع آنها مشخص می‌شود. «مهدی استرابی» شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۵ در این‌باره گفت: «با توجه به اینکه از دیرباز ضایعات فروشان، بخش های زیادی از ۶ محله شوش، مطهری، مینابی، مظاهری، طیب و ولیعصر را اشغال کرده بودند، اقدامات مختلفی در مورد جابه جایی آنها توسط شهرداران گذشته انجام شد که در نهایت بی‌نتیجه ماند. در حال حاضر طرح جامعی را در خصوص تمام ضایعات فروشان ناحیه یک اجرا خواهیم کرد تا  اهالی دیگر شاهد فعالیت اصناف مزاحم داخل بافت مسکونی محله ها نباشند.»

فعالیت ۹۰ واحد ضایعات فروشی

فعالیت ضایعات فروشان به دلیل مشکلات و مزاحمت هایی که برای اهالی ایجاد می‌کند باعث نارضایتی اهالی ناحیه یک شده است. استرابی در این باره گفت: «تا کنون ۹۰ واحد ضایعات فروش در ناحیه یک شناسایی و از این تعداد ۱۳ واحد  پلمب شده‌اند. نکته دیگر اینکه ما این واحد ها را به صورت خرد و کلان تقسیم بندی کرده‌ایم، یعنی ابتدا واحدهای کلان را که شامل گاراژهایی با مساحت زیاد است  در اولویت قرار داده‌ایم و بعد در ادامه تکلیف واحدهای خرد را مشخص خواهیم کرد.»

او افزود:‌ «طرح جامع جلوگیری از فعالیت واحدهای ضایعات فروش  با همکاری اداره ساماندهی صنایع و مشاغل و اداره حقوقی شهرداری در حال پیگیری است و با گرفتن حکم قضایی این واحدها ملزم به تغییر کاربری یا انتقال هستند. این طرح به صورت جدی در شهرداری ناحیه یک در حال اجرا است و قصد داریم از فعالیت تمام واحدهای ضایعات فروش جلوگیری کنیم بلکه هویت تاریخی پنهان محله را احیا کنیم.»

کد خبر 478060

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha