معاون وزیر بهداشت گفت: جان باختن ۷۰ نفر در کرمان و ۱۵۰ ایرانی در سقوط هواپیمای اوکراین، قلب همه مردم را آزرده و خانواده قربانیان باید اجازه داشته باشند که سوگواری کنند و جامعه ایران میزبان مراسم آنان باشند.

قربانیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی اظهار کرد:‌ در روز مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی که در شهر کرمان برگزار شد، حدود ۷۰ نفر به دلیل ازدحام و فشار جمعیت جان باختند و قطعا اگر مدیریت بهتری داشتیم، این اتفاق نمی‌افتاد.

رئیسی افزود: حادثه‌ای هم که برای هواپیمای مسافری اوکراین رخ داد، بسیار تلخ و دردناک بود. ۱۵۰ نفر ایرانی در این پرواز بودند و بعد از سرنگونی هواپیما کم‌کم مشخص شد که چه نخبه‌هایی سرنشین آن بودند و واقعا از بین رفتن این افراد جای تاسف دارد. این اتفاق تلخ بود و متاسفانه خبری که بعدا شنیده شد که یک خطای انسانی رخ داده، درد و تلخی حادثه را بیشتر کرد.

وی تاکید کرد: از نظر بهداشت روان باید قبول کنیم که سوگ مراحلی دارد. اول حالت خشم و انکار وجود دارد و همه افرادی که متاثر هستند، باید خود را تخلیه کنند تا به آرامش برسند. مسئولان رده بالای کشور هم باید به خانواده قربانیان سر بزنند و با آنها همدردی کنند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: الان علاوه بر اینکه بیشتر از ۱۷۰ خانواده عزادار هستند، دانشجویان کشور هم عزادارند و باید اجازه دهیم علاوه بر خانواده قربانیان، دانشجویان نیز دور هم جمع شوند، عزاداری کنند و یاد دانشجویان ازدست‌رفته را گرامی بدارند. چهره‌های فرهنگی و هیات علمی هم باید در این مراسم شرکت کنند.

رئیسی افزود: بعد از آن هم نیاز است تیم‌های روانشناسی و روانپزشکی در کنار خانواده قربانیان قرار بگیرند و به این افراد کمک کنند. حتی به صورت جداگانه برای خانواده‌های این افراد مراسم برگزار شود و مردم و جامعه میزبان این خانواده‌ها باشند.

این مسئول گفت: باید بتوانیم تا حدی تلخی این حادثه را کم کنیم. گرچه جبران برخی ضربات روحی بسیار سخت است.

کد خبر 477958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    2 1
    پس خانواده درگیریهای ابان ماه چي؟