دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۸
۰ نفر

درام جنگی «۱۹۱۷» به کارگردانی «سم مندس» در اولین هفته اکران گسترده خود در سینماهای آمریکا به فروش ۳۶.۵ میلیون دلار دست یافت.

فيلم 1917

به گزارش همشهری آنلاین،  ایسنا به نقل از واریتی نوشت: درام جنگی «۱۹۱۷» که اخیرا موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز گلدن گلوب شده در هفته نخست اکران گسترده آمریکا در ۳۴۳۴ سالن سینمایی به روی پرده رفت و با ثبت فروش ۳۶.۵ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم هفته در گیشه نام گرفت. 

«۱۹۱۷» با گذر از فیلم «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» با فروش ۱۵ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم هفته سینمای آمریکا نام گرفت. قسمت جدید از سری فیلم‌های جنگ ستارگان که از ماه دسامبر اکران خود را آغاز کرده تاکنون ۴۷۸ میلیون دلار در آمریکا فروخته و مجموع فروش جهانی آن به ۹۹۰ میلیون می‌رسد و به احتمال فراوان به زودی فروش یک میلیارد دلاری را تجربه خواهد کرد.

فیلم «۱۹۱۷» نیز که از روز کریسمس به صورت محدود اکران شده بود تا به امروز ۳۹.۲ میلیون دلار در آمریکا و ۲۱.۱ میلیون دلار نیز از محل سینماهای ۲۸ کشور خارجی فروخته است تا فروش جهانی این فیلم به حدود ۶۰ میلیون دلار رسیده باشد. 

داستان این فیلم درباره گروهی از سربازان بریتانیایی است که ماموریت خطرناک تحویل یک نامه در جریان جنگ جهانی اول به آنها سپرده شده است، نامه‌ای که می‌تواند جان صدها نفر را نجات دهد. این درام جنگی به گونه‌ای ساخته شده که به تماشچی این حس را لقا می‌کند که تمام فیلم در یک برداشت مقابل دوربین رفته است که تجربه‌ای بی‌نظیر برای مخاطبان است و اغلب آنها نمره سینمایی A به این فیلم داده‌اند.

ساخته «مندس» پس از درخشش غیرمنتظره در جوایز گلدن گلوب، شانس زیادی در نود و دومین دوره جوایز اسکار دارد.

کد خبر 477955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha