امسال با نزدیک شدن به آغاز جشنواره فیلم فجر و ا نتخاب مکان های نمایش آثار این جشنواره، نام پردیس تئاتر تهران در منطقه ۱۵ در لیست مکان های انتخابی برای نمایش های این جشنواره نیست و این اتفاق با افسوس و حسرت ساکنان این منطقه همراه است.

پردیس تئاتر تهران منطقه 15

همشهری آنلاین/ سارا جعفرزاده: سال گذشته پردیس تئاتر تهران در منطقه ۱۵ میزبان مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بود که امسال این امکان از این مرکز فرهنگی گرفته شده است.  امسال هم شهروندان انتظار داشتند پردیس تئاتر تهران سهمی در این رویداد فرهنگی بزرگ داشته باشد که اینگونه نشد. مدیر پردیس تئاتر تهران دراین‌باره گفت: «سال گذشته مراسم افتتاحیه پردیس تئاتر تهران در حالی برگزار شد که هیچ هزینه‌ای بابت این مراسم از مسئولان اجرای جشنواره دریافت نشد و همه شرکت کنندگان بعد از حضور در این مراسم از روند برگزاری آن راضی بودند و با استقبال خوبی هم مواجه شدیم. با توجه به ظرفیت‌های مختلف پردیس تئاتر، ما آمادگی لازم در حوزه موسیقی و تئاتر را داریم و قبل از برنامه ریزی برای جشنواره فیلم فجر آمادگی خود را برای مراسم افتتاحیه، اختتامیه و اکران فیلم‌ها اعلام کرده بودیم.» «حسین عالم بخش» ادامه داد:‌ «ضمن اعلام آمادگی در نهایت امسال پردیس تئاتر در اجرای جشنواره فجر سهمی نخواهد نداشت. این تصمیمی است که مسئولان اجرای جشنواره گرفته اند که حتما دلایلی برای آن دارند. این درحالی است که پردیس تئاتر تا کنون در عرصه‌ها و رویداد های مختلف فرهنگی و هنری خوش درخشیده است.»

ذائقه مخاطب را در نظر گرفته ایم

سال‌ها طول کشید تا پردیس تئاتر تهران ساخته شود و یکی از دلایلی که آنچنان که باید رونق ندارد، تاخیر در ساخت و افتتاح این مجموعه است. عالم بخش یادآوری می کند: «اینکه برخی می گویند پردیس تئاتر فعال نیست، شاید منصفانه نباشد. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری، در این مجموعه اجرا شود چون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران سالن‌های تئاتر دیگری را هم به عنوان پایگاه هنری دارد که قطعا باید در آن مکان‌ها هم اجرا صورت بگیرد اما برای جذب مخاطب در منطقه ۱۵ اقدامات بسیاری را انجام داده‌ایم و برنامه‌هایی را هم درآینده در دستور کار داریم. یکی از این اقدامات راه اندازی سالن سینما بوده که خوشبختانه مخاطبان زیادی را جذب کرده و دیگری اینکه با توجه به نیاز سنجی‌های صورت گرفته ذائقه فصلی و زمانی مخاطب سنجیده  و طبق آن برنامه‌های هنری تدارک دیده می‌شود. امیدوارم مسئولان و شهروندان حمایت کاربردی از پردیس تئاتر داشته باشند تا درآینده نزدیک این مرکز به قطب فرهنگی و هنری جنوب شرق تهران تبدیل شود.»

کد خبر 477945

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha