درآمد سالانه گیشه سینماهای آمریکای شمالی برای پنجمین سال پیاپی از مرز ۱۱ میلیارد دلار گذشت و فروش سینماهای جهان در ۲۰۱۹ برای نخستین بار در تاریخ به مرز ۴۵ میلیارد دلار رسید.

فيلم سينمايي انتقام‌جويان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، فیلم‌های اکران‌شده در آمریکا و کانادا در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۱۱.۴ میلیارد دلار فروختند که دومین رکورد برتر تاریخ پس از ۱۱.۸۸ میلیارد دلار سال ۲۰۱۸ است. در دیگر بازارهای دنیا که چند رکورد تازه به ویژه در اروپا و آسیا به ثبت رسید تا مجموع درآمد فیلم‌ها از مرز ۳۱ میلیارد دلار بگذرد. به این ترتیب، درآمد گیشه سینماهای جهان رقم ۴۲.۵ میلیارد دلار شد که بیش از ۱۱ میلیارد دلار آن سهم آمریکای شمالی بود.

سهم عمده درآمد خیره‌کننده فیلم‌های روی پرده در سینماهای جهان به استقبال خوب تماشاگران کشورهایی چون چین، کره‌جنوبی، ژاپن، فرانسه، آلمان، روسیه، مکزیک، اسپانیا، برزیل، ایتالیا و... مربوط می‌شود. درآمد سینماها در چین با ۵.۴ درصد افزایش به ۹.۲ میلیارد دلار رسید و فرانسه با ۱.۴ میلیارد دلار، مکزیک با ۹۷۲ میلیون دلار و آلمان با بیش از ۹۴۰ میلیون دلار در رده‌های بعد ایستادند.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» با ۲.۷۸ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما لقب گرفت و پس از آن «شیرشاه» با ۱.۶۵ میلیارد دلار دوم شد. «یخ‌زده ۲» با ۱.۳۲ میلیارد دلار و «اسپایدرمن - دور از خانه» با ۱.۱۳ میلیارد دلار و «کاپیتان مارول» با ۱.۱۲ میلیارد دلار هم دیگر فیلم‌های پرفروش سال بودند.

کد خبر 477924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha